WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: backfire bij de 33 op gas ????????????

ma jan 24, 2011 19:06

Toch ben je al een stuk verder. Ik zou als ik jou was eens de lambdasonde lostrekken en kijken hoe het dan gaat. Als het ineens een stuk beter gaat, heb je de oorzaak eigenlijk al gevonden. ;)

Gebruikersavatar
stefan33
Member
Member
Berichten: 125
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 18:22
Locatie: Assen

RE: backfire bij de 33 op gas ????????????

ma jan 24, 2011 19:31

ja snap het niet helemaal met dat benzine.

en lambda zit er niet eens op
:P zou ook nog wel eens een probleem kunnen zijn.

maar waarom zou het dan bocht afhankelijk moeten zijn ?
want op de snelweg deed hij het ineens en daarna weer eent ijdje goed.
maar bij scherpe bochten doet ie het structureel......?????
gehad:
33 imola zender project
33 imola
gtv fase 1 zwart
babyblauwe 156
gtv fase 1 blauw
75 imola
145 QV geel
916 2.0 ts spider fase2
156 sw

in het bezit:
alfa 147

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7061
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: backfire bij de 33 op gas ????????????

ma jan 24, 2011 19:44

Als de tank bijna leeg zou zijn zou hij in de bochten wel eens te weinig aan kunnen zuigen vanuit de tank. :?

Natuurlijk kan er ook ergens een of andere stekker loszitten of een deel van de kabelboom kortsluiting maken oid als je door de bocht gaat.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: backfire bij de 33 op gas ????????????

ma jan 24, 2011 21:11

ja snap het niet helemaal met dat benzine.

en lambda zit er niet eens op
:P zou ook nog wel eens een probleem kunnen zijn.

maar waarom zou het dan bocht afhankelijk moeten zijn ?
want op de snelweg deed hij het ineens en daarna weer eent ijdje goed.
maar bij scherpe bochten doet ie het structureel......?????
Het systeem wat jij omschrijft in combinatie met een 1.5IE geeft bij mij alleen maar de Motronic MP3.1 als mogelijke computer. Deze gebruikt een MAP sensor en heeft weldegelijk een lambdasonde (3 draads). Er loopt een slangetje van je inlaatspruitstuk naar de computer in je dashboard, waarmee je ECU kan zien hoeveel onderdruk je hebt en dus hoeveel er voorontsteking gegeven moet worden. Dat slangetje kan natuurlijk ook nog niet goed meer zijn, of net niet lekker vast zitten.

Alleen de 1.3/1.4 heeft een macaroni-spaghetti IAW in de laatste versies die ook een MAP gebruikt. De rest van de 8V blokken in de 33 hebben allemaal een LMM met zo'n meetflap er in.

Ik weet niet hoe een tankaanzuiging in de 33 zit, maar er zijn een aantal auto's waarbij er een slang aan de pomp vast zit die onderin de tank uit komt. Als die slang gaat scheuren, kan je met half lege tank of in de bocht ineens brandstofgebrek krijgen.

Ik zou er ook niet van uitgaan dat je maar 1 storing hebt, het kunnen er ook heel goed meerdere zijn. Sowieso zal je gas het gewoon goed moeten doen als je een probleem met benzineaanvoer hebt maar je ontsteking verder helemaal goed is.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7061
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: backfire bij de 33 op gas ????????????

ma jan 24, 2011 23:00

Alleen de 1.3/1.4 heeft een macaroni-spaghetti IAW in de laatste versies die ook een MAP gebruikt. De rest van de 8V blokken in de 33 hebben allemaal een LMM met zo'n meetflap er in.
De Bosch Motronicuitvoeringen hebben toch ook geen meetflap-luchtweger? :? Mapsensor en lambdasonde zijn wel aanwezig maar geen luchtweger. Tenminste niet bij de 92er 1.7 8v die hier voor de deur staat. :wink: De Jetronic had wel zo'n flipperdeur in de inlaat.

Maar even bij de computer en de inlaat het slangetje losmaken en er eens op blazen/zuigen om te kijken of hij open is is geen slecht idee, daarna weer op de inlaat bevestigen en even starten om te kijken/voelen of er vacuum op getrokken wordt. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: backfire bij de 33 op gas ????????????

ma jan 24, 2011 23:53

Alleen de 1.3/1.4 heeft een macaroni-spaghetti IAW in de laatste versies die ook een MAP gebruikt. De rest van de 8V blokken in de 33 hebben allemaal een LMM met zo'n meetflap er in.
De Bosch Motronicuitvoeringen hebben toch ook geen meetflap-luchtweger? :? Mapsensor en lambdasonde zijn wel aanwezig maar geen luchtweger. Tenminste niet bij de 92er 1.7 8v die hier voor de deur staat. :wink: De Jetronic had wel zo'n flipperdeur in de inlaat.

Maar even bij de computer en de inlaat het slangetje losmaken en er eens op blazen/zuigen om te kijken of hij open is is geen slecht idee, daarna weer op de inlaat bevestigen en even starten om te kijken/voelen of er vacuum op getrokken wordt. :wink:
Euh ja, de 1.5 en de 1.7ie hadden allebei een MP3.1 in de versie met DISbobines, of het werkplaatshandboek liegt. ;)

Terug naar “Algemene Technische vragen”