Ik ben op dit moment met mijn 1.4tje ook bezig met vergelijkbare problemen. Ik heb tot nu toe een nieuwe MAF en een bobine gewisseld. Vanochtend was direct na het starten m'n auto ook niet blij, maar na een half minuutje kon ik gewoon rijden (benzine) en ik heb overschakelen op gas niet echt gemerkt, zo goed liep hij er op. Ik heb een paar keer tijdens het rijden tussen gas en benzine geschakeld, om de correctiefactor voor brandstofverrijking van de gascomputer en de ECU beter op elkaar afgestemd te krijgen. Ik ben benieuwd hoe goed de motor zometeen start.
De auto van Graffiaturo heeft sowieso een probleem op gas, hij wil vaak helemaal niet op gas rijden en de pomp in de tank loopt dan niet. We hebben geprobeerd met rechtstreeks 12V er op, dat wilde niet uitmaken. Hij heeft nog het eerste type tank, waarbij de aanstuurelectronica voor de pomp ook in de tank verwerkt zit, dus een pomp met maar 2 contacten (12V en sturing). Weet iemand of de pomp van zichzelf niet wil draaien als hij teveel weerstand ziet van afsluiters of zo? We hebben de afsluiter ook open getrokken en er een loop op gezet, dus in theorie zou de pomp gewoon gas rond moeten kunnen pompen, maar je weet nooit....