
Onder de 145 en de Spider kosten ze maar 60 per 2 zelfs..

Bovenste draagarmen heb ik na 180 dkm in de 156 nog nooit vervangen. Valt bij mij althans dus allemaal ernstig mee.

Bij iedere tankbeurt een draagarm??Valt toch wel mee,mijn Gt doet er 15.000 km mee en zijn dan helemaal op.
Vrijwel zeker omdat hij 5cm lager is dan standaard,ik vervang ze meer dan dat ik oliepeil![]()
Ik geloof dat de 159 er minder last van heeft,maar die rijdt alsof ze al versleten zijn
Bovendien zijn er ook dealers die imitatie verkopen voor de prijs van origineel.
TRW is de fabrikant?Op dit moment is TRW de fabrikant van de originele. Je kan TRW ook zonder alfa nummertje er op kopen, is het er af geslepen en hebben ze er een verfje overheen gedaan. Origineel komt ook gewoon bij een fabriek vandaan hoor.
Engine: check ook even of je geen gebroken voorveer hebt. Ik ben er achter gekomen dat dat niet ongewoon is bij de 156/147 en dergelijke.
Het is hetzelfde bij een heleboel andere types en merken. Gegoten armen met ingevulcaniseerde rubber bussen gaan gewoon niet heel lang mee. Ja, TRW fabriceert nu de Ricambi Originali, maar voorgande fabrikanten maakten ze net zo goed/slecht.Toch is het een typische 156 heikelpunt. Ik ken geen één 156-rijder die zijn 156 al een poos rijdt en zijn draagarmen nog niet vervangen heeft.
Bovenste draagarmen zijn bij 156 ook een standaard (gratis) wisseling geweest bij de dealer.TRW is de fabrikant?Op dit moment is TRW de fabrikant van de originele. Je kan TRW ook zonder alfa nummertje er op kopen, is het er af geslepen en hebben ze er een verfje overheen gedaan. Origineel komt ook gewoon bij een fabriek vandaan hoor.
Engine: check ook even of je geen gebroken voorveer hebt. Ik ben er achter gekomen dat dat niet ongewoon is bij de 156/147 en dergelijke.
Dat was toendertijd ook de fabrikant van de draagarmen van de Passat A4 en A6. Gingen ook allemaal stuk.
Maar daar is een terugroep actie van geweest. Maar bij Alfa moet je het dus zelf betalen?