thomas-juul

Natte vloer Giulia!!!!????

do sep 16, 2010 17:45

Hallo,
Ik zal me even voorstellen,
Ik ben Thomas Kropman en ik ben 19 jaar, heb laast een giulia nuova lasso uit 1975 gekocht maar zit nu met een probleem: de vloer staat onder water!, het heeft de afgelopen tijd flink geregend en het water komt door mijn deurrubber naar binnen rondom de hele auto, hoe kan dit? heb nieuwe rubbers besteld en zijn onderweg onderaan de deur zitten nu geen rubbers omdat de gootjes zijn weggerot maar heb van iemand die een guilia heeft gerestaureerd heb ik vernomen dat het aan de onderkanten van de deuren niet noodzakelijk is, dit lijkt me onlogisch maar er zit wel een rubber aan de binnenkant van de carroserie(overal).
heeft iemand tips, of suggesties wat ik allemaal hier tegen kan doen? de nieuwe rubbers zijn besteld.

bij voorbaat dank
Thomas Kropman

MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member

RE: Natte vloer Giulia!!!!????

do sep 16, 2010 17:57

Het water komt via het raam in de deur terecht. Verwacht dat de plastic deur folie niet meer intact of ubberhaupt aanwezig is.
Je kunt dit oplossen door opnieuw en tevens wat extra afwater flappen aan te brengen in de deur. Neem hiervoor bv vijverfolie. Maak ook een paar flappen die het water geleiden naar de buitenzijde van de deur, want als je alleen de deur folie plakt, dan kruipt het water toch nog langs de binnen zijde van de folie langs de deur het interieur binnen.
Weet niet of ik het zo duidelijk heb kunnen maken.
Anders moet ik even wat foto's opzoeken zoals ik het bij zowel de Giulia als de GT Junior heb aangebracht, nadien geen enkel spatje water meer in het interieur via de deuren. :wink:
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 16, 2010 18:00

Persoonlijke tip: Zorg in de tussentijd dat het water er ook weer uit kan. Boor een gat in de vloer. Wel dat gat even weer verven.
''Drive tastefully''

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 16, 2010 20:04

vergeet ook de raamsnorren niet... 8)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Natte vloer Giulia!!!!????

do sep 16, 2010 20:58

Persoonlijke tip: Zorg in de tussentijd dat het water er ook weer uit kan. Boor een gat in de vloer. Wel dat gat even weer verven.
Er zitten reeds gaten in de bodemplaten, met een rubber stop/dop. :wink:

En de raamsnorren hebben niet direct de functie om de deur 'waterdicht'te maken, is meer een afwerking van de deuren en bescherming van het glas tov de deurplaten.
Arthur
GT 1300 Junior '67
166 TS "Pekel racer"

sebasP
Junior Member
Junior Member

do sep 16, 2010 21:01

Heb zelf ook dit probleem met mijn giulia. Nieuwe raamsnorren houden bij mij het water ook niet buiten. Ga nu dan ook maar met vijverfolie aan de slag. Goede tip!

thomas-juul

do sep 16, 2010 22:22

Hee jongens,
heeleemaal super tip!!!!
ga het morgen gelijk uitvoeren, heb vanavond de stoelen eruitgehaald , vloerbedekking omgeklapt en het ondertapijt eruitgehaald.
geen spatje roest alleen originele lak :D morgen dus even de deuren bedekken met de folie want inderdaad deze zit er niet tussen!
ik hou jullie op de hoogte en bij deze bedankt!
gr Thomas

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr sep 17, 2010 09:50

als je pech hebt komt het ook via de bak waar de ruitenwissermotor in ligt. Daar zit wel een afwatering op, maar die wil nog wel eens gaan verstoppen, en zelfs ook wel gezien dat de bak gewoon doorgeroest is.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

juultje
Guru
Guru
Contacteer: Website

vr sep 17, 2010 11:06

Of de slang licht er af of is gescheurd. Die loopt binnenlangs bij de bijrijderskant,

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Natte vloer Giulia!!!!????

vr sep 17, 2010 13:25

[quote="vV"]als je pech hebt komt het ook via de bak waar de ruitenwissermotor in ligt. Daar zit wel een afwatering op, maar die wil nog wel eens gaan verstoppen, en zelfs ook wel gezien dat de bak gewoon doorgeroest is.[/quote

Precies, dat ligt veel meer voor de hand . Ik zou het daar eerder zoeken als bij je portieren en vergeet de rubbers van de voor- en achterruit ook niet, die willen ook wel water doorlaten.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member

vr sep 17, 2010 21:13

Ter aanvulling foto's van de deur folie.

Origineel zit er alleen afdekfolie achter het deurpaneel.
Afbeelding
Door wat extra folie aan te brengen welke het water zoveel mogelijk naar de buitenzijde van de deur geleid, voorkom je dat het water naar binnen dringt.
Afbeelding

En succes verder met het waterdicht krijgen, er zijn ondertusssen al diverse locaties en tips vermeld waar het water mogelijk zijn weg vindt naar het interieur... :P
Arthur
GT 1300 Junior '67
166 TS "Pekel racer"

thomas-juul

di sep 21, 2010 08:51

haha dankjewel! super de foto''s!!

heb de parafan bak al gecontroleerd en de ruiten ook! daar lekt hij niet, het lag echt aan de deuren.
kachelkraantje is vorig jaar vervangen, gister gehoord van de vorige eigenaar(mijn leraar op de mts) heb folie gehaald dus eerdaags eens even installeren.
bedankt heren en ik zal jullie het laten weten!

Terug naar “Algemene Technische vragen”