Er zijn hier op het forum ook wel is mensen geweest die de oude balansasriem terug hebben laten zetten..... om vervolgens na 1000km met distributieschade te staan omdat die balansasriem gebroken was en tussen de distrubutie terecht kwam.

Als je de riem niet wil vervangen dan kun je deze idd beter weg laten.
Heel dom om een oude riem terug te leggen, en dus eigen schuld als je daardoor distributie schade oploopt
Tot slot een mooi praktijk voorbeeld:
Tijdens mijn stage bij Nedcar PD&D, heb ik onderzoek gedaan naar geluid en trillingen in en aan auto's. Op dat moment was men bezig met de S40 2.0 LPT (low pressure Turbo) voor de USA markt. Deze 2.0 (4.cil.) was een afgeleide van de 2.5 (5.cil.) met dito bevestigings materialen en steunen/brackets.
Toch ging hier bij elke test auto de bracket die de stuurpomp leiding vast hielt kapot. Die kwam omdat de beugel was ontworpen voor een 5.cil, deze kent andere trillingen en het toeval wilde dat de bracket precies in resonatie kwam bij montage op een (sterke) 4.cil.
Bracket is dan ook voor productie aangepast!
Sluit mij aan bij dit verhaal. Wij doen ook trillingsmetingen en daar zit echt erg veel in. Van steunen die scheuren tot sensoren die vroegtijdig stuk gaan.
Daarom kun je nooit met zekerheid zeggen of je met of zonder assen werkelijk verschil gaat merken qua levensduur.op de lange termijn.
Wil je dit zeker weten dan zul je metingen moeten doen.