Gebruikersavatar
Eric
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:35
Locatie: Uithoorn

Stelmechanisme achterremklauwen 75

za mei 22, 2010 23:36

Na het vervangen van de remblokken achter in de 75, lijkt een van de stelmechanismen niet goed meer te werken:
Het is de afstelling van het binnenste remblok (diff zijde) wat met sleutel 7 versteld kan worden. Bij het terugdraaien van de plunjer ging alles nog goed,
maar bij het afstellen bij het nieuwe remblok werkt het ding niet meer ? Hoelang ik ook draai, het blok wordt niet meer tegen de schijf gedrukt... :?
Alles lijkt verder goed te werken, en de klauw remt ook gewoon, alleen omdat het binnenste blok wat minder strak tegen de schijf zit, lijkt de schijf bij de 1e keer op de rem trappen wat "omgeduwd" te worden.
Ik ga er vanuit dat die afstelling eigenlijk alleen van belang is voor de handrem, en die gebruiken we toch niet; het is een racer zonder APK, maar kan het zijn dat dat stelmechanisme te ver is doorgedraaid en het daarom niet meer doet ?
Heeft het negatief effect op de remkracht, of maakt het niets uit ?
SCARB 00694

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Stelmechanisme achterremklauwen 75

zo mei 23, 2010 09:15

Ik denk dat het stelmechanisme uit het schroefdraad van de zuiger gedraait is. Hij stelt niet meer op.

DB
Full Member
Full Member
Berichten: 259
Lid geworden op: di apr 01, 2008 20:06

RE: Stelmechanisme achterremklauwen 75

wo mei 26, 2010 00:04

Misschien een overbodige vraag, maar draai je wel de goede kant op ? Het binnenste stelmechanisme van beide klauwen is een spiegelbeeld van elkaar: bij de ene moet je met de klok meedraaien en bij de andere tegen de klok in om hetzelfde resultaat te bereiken. Volgens mij kan je het mechanisme niet uit de remcilinder draaien (behalve als je de remcilinders uit de klauwen verwijdert) en ik denk dan ook dat je de cilinder helemaal naar binnen hebt gedraaid. Je kan dan blijven draaien, zonder dat er nog iets gebeurt. Ik zou eens proberen de andere kant op te draaien. Waarschijnlijk zal de cilinder dan weer uit de klauw worden gedraaid.


Succes,
DB.

Terug naar “Algemene Technische vragen”