OK, nieuwe riem, spanner en looprol zitten er op. Poelie nog wel even bekeken en gevoeld (niet losgehaald), niets aan te voelen dus in orde lijkt me. Wat zijn dat eigenlijk voor boutjes waar de poelie mee vast zit? Zag er niet uit als inbus of torx.
Was mijn eerste multiriem, eerder alleen maar V-snaren gedaan, dat was toch een stuk eenvoudiger. Nieuwe riem zat opgevouwen in een hoesje en voor je die bochtige riem tegelijk juist om alle rollen hebt liggen zonder dat ie weer ergens weg schiet ben je wel even bezig. En dan de spanner lostrekken en met de andere hand de riem er op? Met afhalen ging dat nog wel, maar op lukte toch alleen met assistentie. Om voldoende ruimte te hebben moet je toch behoorlijk aan de sleutel trekken, aan de onderkant van de auto (die eigenlijk niet hoog genoeg stond). Opleggen gaat juist weer makkelijkst van boven, als laatse over de looprol en die beide handelingen samen lukt toch niet alleen. Of is daar nog een trucje voor?
'T is ook een stuk duurder geworden dan een V-snaartje. Met riem, spanner en looprol zit je toch op zo'n 120 euro, snaartje zat onder de 10 euro. Bleek ook de looprol voor de 2.0 nog eens 50 euro te zijn ipv de 20 euro die de eerder per abuis aangeboden rol van een 1.8 zou kosten. Maar als het goed is zit dit ook weer wat langer en heb je geen last van gillende snaren.
