matty1983
Junior Member
Junior Member

sperdifferentieel gezocht

di apr 20, 2010 00:00

hallo mensen,

Ik heb op verschillende sites en forum gelezen dat een sperdifferentieel het rijplezier verhoogd.
Maar nu zoek ik een beetje op internet naar een sperdifferentieel voor een giulia nuova 1600.
Ik kan alleen niks vinden.
Wie kan mij verder helpen?
verder heb ik gelezen dat de werking van een sperdifferentieel kan afnemen door slijtage dus vraag ik me af hoe je dat kan controleren.
misschien is het wel overbodig voor mijn giulia nuova, maar ben benieuwd of iemand daar meer over kan vertellen.
Ik ben zelf een beginnend alfa rijder en heb een puntgave auto, maar kan technisch gezien beter. remmen aandrijving etc.
de carrosserie is hard en helemaal gerestaureerd.

nou ik hoop op goede tips

mvg

Matthijs

DB
Full Member
Full Member

RE: sperdifferentieel gezocht

za apr 24, 2010 23:25

Matthijs,

Alfaholics verkoopt een sper die in een kleine achteras (zoals bij jouw Giulia als de as nog standaard is) kan worden gebouwd: http://www.alfaholics.com/racing_and_co ... 57_126.php Kort tijd geleden (rond januari) hadden ze ook een sper op de site staan voor op de weg, maar die kan ik niet meer vinden. Misschien even navragen.

Succes,
DB.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: sperdifferentieel gezocht

zo apr 25, 2010 12:10

de sper van alfaholics kent 2 afstellingen (is zelfs zelf om te zetten). 1 voor racegebruik, de ander voor straat/rally.
Heel goed en fijn sper, en gaat veel langer mee dan de ZF, die bovendien erg kostbaar is om te reviseren door de kosten van de onderdelen.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Algemene Technische vragen”