BUN0006
Member
Member

Ombouwen Nuova

di apr 13, 2010 23:40

Ben al even op zoek naar een Giulia van de eerste generatie. Aangezien ik student ben is het budget beperkt.
Tijdens mijn zoektocht ben ik al verschillende Nuova's tegengekomen voor meer studentvriendelijke prijzen.
Helaas is die voorgrill voor mij echt een dooddoener. Vandaar deze vraag. Is het haalbaar om de snoet van een nuova om te bouwen naar die van een oudere generatie ?

Alle informatie, denkpistes zijn welkom ;)

Alvast bedankt !!

Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Ombouwen Nuova

di apr 13, 2010 23:53

Het kan wel, maar ik zou het niet doen. Ook de Nuova heeft zijn eigen charme.
Bovendien is 80% al omgebouwd naar ouder model, dus ze worden steeds unieker.

Je hebt andere koplampen nodig, de buitenste grotere kosten in goede staat met smetteloze reflector ongeveer 100 Eu per stuk.
Dan komen de linkse en rechtse grilldelen en een scudetto er nog bij.
Ook zul je links en rechts op de voorschermen gaten overhouden waar de Nuova grill in bevestigd zit. Deze moeten
dichtgelast worden en vervolgens moet je de voorschermen laten spuiten.
Wil je het echt mooi maken dan moet je ook andere richtingaanwijzer / stadslichtunits kopen (2X, L en R.)
En als je dan al zover bent moet die Nuova bumper er natuurlijk ook af om te vervangen voor een oud, en ander vormgegeven exemplaar.
Ook de bumperbevestiging is anders, ik moet er om jokken, maar de Nuova bumper zit dacht ik hoger dan de oudere serie.
Ben je al genezen.....? :wink: Als je het echt netjes wil doen kost het wel een paar duiten.

Ik heb zowel een Ti als een Nuova en ben op beide even verliefd. Bovendien rijdt de Nuova het allerlekkerst!
Je kunt toch starten met een Nuova en later als je eenmaal knaken gaat verdienen een in jouw ogen nog mooiere kopen?
Zo zijn er hier heel veel begonnen. :wink:

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

di apr 13, 2010 23:59

Welkom mede student!

Is zeker mogelijk en verwijs je graag door naar www.alfaspeed.nl

Leukste 105 forum dat er is en nog nederlands ook!

Ombouwen van nuova naar super is zeker mogelijk.

grille eruit, halve manen in de koplampuitsparing van de buitenste koplampen aan het spatbord lassen, gaatjes van de grille dichtlassen, motorkap en kofferdeksel van een oude giulia erop, origineel grilletje monteren en de knipperlichtunit gaten dichtlassen en nieuwe kleinere maken voor de Super units.....

Ben je al een heel eind.

Oud type Giulia's rulen, nuova's kunnen mooi zijn hoor echt waar, maar ik heb ook liever een ouwe :wink: .

succes!!

Sieger.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 14, 2010 00:02

Patrick, bumper is hoger door de steunen en niet door een ander frontje!!!

En dat je nuova lekkerder rijdt is puur omdat die wellicht technisch in betere staat is? Blijft een giulia......

Koplampen kan je van een Golf 1 pakken, Hella is het merk. Fantastisch spul roest niet! 8)

Gewoon doen wat je niet laten kan!

Moet het goedkoper trek je de bumpers eraf en plak je het neusje af en schilder je hem zelf met de kwast of spuitbus ala Squadra Bianca stijl, ook gaaf!!!! Enkele koplampringen, wat kippengaas in de grille.........

Goedkoop en stoer

:D

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Ombouwen Nuova

wo apr 14, 2010 09:09

En dat je nuova lekkerder rijdt is puur omdat die wellicht technisch in betere staat is? Blijft een giulia......
:roll: :lol: :roll: :lol: Op een dag........... 8)

@student, ben op de HTS ook begonnen in een Nuova. En ben er voorgoed aan blijven hangen. Voor sommigen duurt het nou eenmaal wat langer om zover te komen....... 8)
Dirk - Giulia2000TS

BUN0006
Member
Member

wo apr 14, 2010 10:53

Bedankt voor alle reacties !! Ik ga toch proberen een oude op de kop te tikken, dan spaar ik me dat werk (en geld)toch al uit.
Heb nu 2 mooie oude Giulia's in het achterhoofd, 1 ervan staat op het forum,.
Wat zijn jullie indrukken over deze kar? Carrosserie lijkt me nog in goede staat.(werk dat me het meeste afschrikt) En de techniek kan zo ook nog wel even verder zo lijkt, maar dat maakt me niet veel uit want die motor wil ik met plezier wel eens uit elkaar leggen. Hij verkoopt voor 4000, wat denken jullie ?

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 14, 2010 11:16

lijkt mij ok, maar voor een 100% oordeel moet je toch de auto life zien.
neem iemand mee die verstand ervan heeft als je gaat kijken.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Patrick
Guru
Guru

wo apr 14, 2010 11:19

Patrick, bumper is hoger door de steunen en niet door een ander frontje!!!

Een Nuova bumper is wel degelijk anders. Een Nuova is een door-en-door-en doorontwikkelde Giulia, daar zijn
de meeste technische onvolkomendheden uitgehaald.
Overigens moet er bij een oud frontje inderdaad ook een andere motorkap op.
Van alle Alfa's in de collectie rijdt de Nuova met afstand het lekkerst. Daar kan zelfs de GTV niet aan tippen. :wink:

@ BUN0006 de Giulia van Jorik lijkt mij zeer geschikt.

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 14, 2010 11:23

lezen patrick, ik zeg toch ook dat de bumper (steunen) en meuk anders is, maar het FRONTJE is hetzelfde, dáár waar de bumper aan gemonteerd is :D .

Zie PB topicstarter :wink: .

BUN0006
Member
Member

wo apr 14, 2010 11:35

Wat denken jullie van de dorpels ?

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 14, 2010 11:37

lezen patrick, ik zeg toch ook dat de bumper (steunen) en meuk anders is, maar het FRONTJE is hetzelfde, dáár waar de bumper aan gemonteerd is :D .

Zie PB topicstarter :wink: .
Lezen is één, reageren een tweede... Nuova! ;)
Dirk - Giulia2000TS

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 14, 2010 19:49

Wat denken jullie van de dorpels ?
"Deskundig" dichtgesmeerd, iig de voorschermen, net als de verre van strakke portieren. Nee dit is geen eerlijk ding bij het zien van de eerste plaatjes. Een goede carosserie is een eerste eis de rest is gemakkelijk aan te passen. Restaratie van een Juul loont 9bijna) nooit dus begin als net gezegd bij een goede basis das de eerste winst.

Wat die Nuova aangaat: Ik ben het van harte met je eens', er rijden noig veel te veel van die dingen rond. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Algemene Technische vragen”