Bij een 75 heb ik een keer een trilling in de as gehad en die heb ik dus eruit gekregen door alle bouten en moeren iets los te draaien en vervolgens de auto even te starten en te laten lopen. dus alle bouten die door de rubberen donuts zitten, die van het hanglager heb ik wel vast laten zitten. Daarna heb ik alles aangedraaid en was de trilling verdwenen. Dit was maar een kleine trilling overigens...
Er zijn enkele zaken waar steeds op gelet moet worden volgens diverse mensen;
-zo zouden de delen van de as niet verdraaid mogen worden tov elkaar omdat ze samen gebalanceerd zouden zijn. Volgens mij is dit helemaal niet zeker... ik heb al een keer of drie gewoon verschillende delen van verschillende assen aan elkaar geschroefd en nooit geen trilling gehad met die assen.
- De donuts moeten natuurlijk wel in een goede staat verkeren, en ook de lagers

op de uiteinden van de assen moeten nog goed zijn en vrij kunnen bewegen. vooral het gedeelte dat in het vliegwiel van de motor valt is vaak niet 100% meer.
- Bouten en moeren moeten gelijk verdeeld worden over de as, niet aan de ene kant van de koppeling een lange bout met drie ringen en aan de andere kant een kortere bout zonder ring...
- bij het uitbouwen van de motor zou je de as kunnen buigen als je r te hard aan trekt..

Ik heb toch wel eens erg lomp gedaan met het uitbouwen toen zo'n verd*mde donut niet los wou maar de as was nog prima te gebruiken daarna... Vind dit een beetje vergezocht dus...
De methode met de slangklemmen ken ik ook en werkt ook.

"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.