GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Slotcilinder overzetten klink Bertone

vr feb 26, 2010 09:06

Klinkje uit mn blauwe Bert is afgebroken en ik heb nog een klinkje liggen maar zonder sleutel, dus wil slotje overzetten in dit klinkje.
Kan er iemand mij vertellen hoe de slotbediening aan de achterzijde van de cilinder vast zit, als deze er af ik kan het cilindertje volgens mij gewoon naar buiten schuiven.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Slotcilinder overzetten klink Bertone

vr feb 26, 2010 09:32

Naar ik meen zit het met seegerringen in elkaar. Als je de buitenste eraf haalt kan je een komvormige ring met nok voor de stangbediening eraf trekken. Daaronder zit nog een seegerring (dat hoort tenminste zo) en al je die verwijderd druk je zo de cilinder naar buiten toe uit het slot.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Slotcilinder overzetten klink Bertone

vr feb 26, 2010 10:28

Naar ik meen zit het met seegerringen in elkaar. Als je de buitenste eraf haalt kan je een komvormige ring met nok voor de stangbediening eraf trekken. Daaronder zit nog een seegerring (dat hoort tenminste zo) en al je die verwijderd druk je zo de cilinder naar buiten toe uit het slot.
Is volgens mij zo bij een Juul, niet bij Bert.

Edet: Al gevonden (denk ik), achterste pal tegen klok in draaien dan kan je door het gaatje een pinnetje er uit tikken. Om het achterste deel te verwijderen.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

rafael
Member
Member

RE: Slotcilinder overzetten klink Bertone

vr feb 26, 2010 20:51

klopt, er zitten twee gaatjes, waardoor je een pinnetje eruit kunt tikken. Daarna de veer verwijderen, en het slotje komt er zo uit.

Terug naar “Algemene Technische vragen”