Alfa33_1.7
Full Member
Full Member

RE: Geen remmen 33

ma jan 25, 2010 10:25

Hoe de onderdelen bij auto's soms gemonteerd zitten, daar heb je soms inderdaad vraagtekens bij had dat niet gemakkelijker gekunt. Het lijkt er vaak op dat auto fabrikanten er niet over nadenken dat sommige dingen weleens aan vervangen toe kunnen zijn (arme automonteurs).

louwtje
Junior Member
Junior Member

ma jan 25, 2010 20:07

Gelukkig is het lang niet zo erg als bij die franzosen.Als het allemaal zo makkelijk zou zijn valt er
voor er voor de monteurs niets te verdienen.
Het is een makkelijke en fijne auto om aan te sleutel dat moet ik wel eerlijk zeggen.Maar met dit
weer buiten twee wielremcilinders en schoentjes vervangen daar word je niet vrolijk van.

Ga slijpen als het bij fietsenboer niet lukt.

Alfa33_1.7
Full Member
Full Member

ma jan 25, 2010 20:25

Nee, echt een sleutel weertje is het niet. Maar ik kan me geen echte problemen herinneren toen ik de cylindertjes heb moeten vervangen. Ik meen boutje bij de achterkant eruit draaien met een steek sleutel, weleens waar kleine slag en elke keer je sluitel draaien. Maar met dit weer inderdaad minder leuk, sleutel trekt alle warmte uit je vingers en na twee keer je sleutel gedraaid te hebben zou het genoeg moeten wezen.

Sterkte

louwtje
Junior Member
Junior Member

za jan 30, 2010 12:47

Het is eindelijk gelukt.

Heb vanochtend een sleuteltje 10 laten slijpen en het paste precies.Remcilinder verwijdert en een
nieuwe gezet ging allemaal goed,behalve de remleiding die had niet echt veel zin om los te komen.
Moertje is biina rond maar het is eraf.

Ik werd al gewaarschuwd dat ik een plaatje moest hebben van hoe het er allemaal moet opzat als
een soort van handleiding.Dat heb ik dus niet gevonden en nu heb ik het probleem dat ik niet meer
weet hoe al die veertjes zaten.

Kan ik de trommeldeksel aan de andere kant eraf halen om te kijken hoe het zit?Ben alleen bang dan
dat de schoenen eraf komen.Heeft er iemand nog een plaatje of iets waar op staat hoe de veertjes
horen te zitten?

Ab
Member
Member

Re: RE: Geen remmen 33

za jan 30, 2010 15:22

Het is eindelijk gelukt.

Heb vanochtend een sleuteltje 10 laten slijpen en het paste precies.Remcilinder verwijdert en een
nieuwe gezet ging allemaal goed,behalve de remleiding die had niet echt veel zin om los te komen.
Moertje is biina rond maar het is eraf.

Ik werd al gewaarschuwd dat ik een plaatje moest hebben van hoe het er allemaal moet opzat als
een soort van handleiding.Dat heb ik dus niet gevonden en nu heb ik het probleem dat ik niet meer
weet hoe al die veertjes zaten.

Kan ik de trommeldeksel aan de andere kant eraf halen om te kijken hoe het zit?Ben alleen bang dan
dat de schoenen eraf komen.Heeft er iemand nog een plaatje of iets waar op staat hoe de veertjes
horen te zitten?
Afbeelding
Alfa Mito rijder

louwtje
Junior Member
Junior Member

za jan 30, 2010 18:45

Zag die van mij er maar nog zo mooi uit.Heb nu een kant gedaan met veel moeite doe aankomende week de andere.

Bedankt jongens voor de hulp.

louwtje
Junior Member
Junior Member

zo feb 07, 2010 13:02

Wiellager ontploft ofzo denk ik zit muur vast en er zit ongeveer 1 cm speling op.Daarnaast is ook het draad naar de haaien

Ga er maar een een andere naaf en trommel opzetten.

Terug naar “Algemene Technische vragen”