Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

Verlagingsveren 33

ma dec 21, 2009 12:10

Afgelopen weekend heb ik verlagingsveren rondom onder mijn 33 geplaatst. Echter ben ik vergeten om aan de uiteinden rubberen slangen te plaatsen. Is het een probleem dat ik dit niet gedaan heb en wat zou het voor problemen op kunnen leveren? Ik hoor het graag.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Verlagingsveren 33

ma dec 21, 2009 12:28

lak beschadidg (zand en dergelijke en dan 2 metalen oppervlaktes) en dan gaan de veren en veerschotels roesten
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
alfajasper
Junior Member
Junior Member
Berichten: 85
Lid geworden op: do nov 08, 2007 19:41
Locatie: Zierikzee

RE: Verlagingsveren 33

ma dec 21, 2009 12:34

Roesten doen ze toch wel hoor. Voor de rest zal het niet zo'n probleem zijn.
origineel zijn die rubber slangen ook al gauw kapot / eraf gesleten.
waar die slangen wel wel goed voor zijn is dat tijdens het opkrikken de veren niet los komen te liggen (mocht dit een APK eis zijn )
gehad:
sud 1.2 TI 1976
sud 1.5 TI 1980
33 1.5 QV 1985
33 1.4 IE squadra 1993
nu:
156 1.8 TS squadra 2000 sportpack 3

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: Verlagingsveren 33

ma dec 21, 2009 20:00

Nou dan ga ik het mooi laten zitten zo. Hoor nu geen vervelende geluiden van onder de wagen dus dat zit wel goed.

bedankt voor de reacties

Gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Verlagingsveren 33

di dec 22, 2009 09:05

Roesten doen ze toch wel hoor. Voor de rest zal het niet zo'n probleem zijn.
origineel zijn die rubber slangen ook al gauw kapot / eraf gesleten.
waar die slangen wel wel goed voor zijn is dat tijdens het opkrikken de veren niet los komen te liggen (mocht dit een APK eis zijn )
dat laatste lijkt me niet, verder heb je wel gelijk dat het gaat roesten en dan kom ik gelijk op je 2de zin want doordat het standaard spul zo snel eraf gaat, gaat de boel met vuil schuren en gaat de boel roestem...
hier op het forum is een belg die zijn gehele veer in de krimpkous heeft gedaan, ideale oplossing (maar dan alleen het eerste stuk) om de boel goed te beschermen dacht ik zo!
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
elrico
Full Member
Full Member
Berichten: 426
Lid geworden op: do nov 02, 2006 22:01
Locatie: Tienen - België

RE: Verlagingsveren 33

di dec 22, 2009 16:45

Zoiets dus ...... maar heeft in België een 2é voordeel ...... jaarlijkse keuring of zoiets als APK ....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Achteraan ook hetzelfde gedaan, maar dan nog eens extra versterkte slang rond de 1é winding getrokken .... goed kijken .....

Afbeelding

Toch leuk dat er hier mensen met een oliefantengeheugen ronddwalen :lol: :lol: :lol:

Suc6, Eric
1997 Alfa 145 Multirosso
1985 Alfa 33 1.5 QV Grigio Nisida
1984 Alfa Sprint 1.5 QV Bianco Capodimonte
1984 Alfa Giulietta 2.0 Rosso Veneziano
2012 Peug 107

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Verlagingsveren 33

di dec 22, 2009 19:41

dank je, maar je hebt het dan ook verdomd netjes opgelost om niet op te vallen!!
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: Verlagingsveren 33

wo dec 23, 2009 10:23

Jeetje dat ziet er goed uit! ik heb zelf nog aan krimpkous gedacht maar mijn idee is dat de veer er zo doorheen zou gaan maar ja een tweede is een goede oplossing.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
wingrider
Member
Member
Berichten: 104
Lid geworden op: zo nov 19, 2006 17:21
Locatie: Weert

RE: Verlagingsveren 33

za jan 09, 2010 13:53

Hoi,

Leuk dat ook iemand anders op dit idee is gekomen.
Ik doe dit al zo meer dan 12 jaar.
Wel doe ik niet de gehele veer in de krimpkous maar alleen die stukken die in contact komen met de schotels.
Routine is altijd - onderdelen schuren en nieuw in de hammerite, laten drogen, veren insmeren met vaseline, krimpkous over de uiteinden
en tesamen met nieuwe stofhoezen alles weer netjes in elkaar zetten. Dit gaat ongeveer 3 tot 4 jaar mee (60-70.000km).
Na die tijd is de stofhoes weer lek en de krimpkous beschadigd.

Wanneer de stofhoezen lek zijn gaat vuil en water via de taatslagers naar beneden stromen
en dit kost je binnen een jaar de taatslagers !
Dus als je er op tijd bij bent hoef je geen taatslagers te vervangen.

Succes
Jos

Terug naar “Algemene Technische vragen”