de meeste klepbekers kan ik een stukje 'inveren...sommige voelen hard aan...
heb nog altijd nostalgisch gedoe gehad met vulplaatjes ed dus ben er LEEK in...
Sommige hydrolische klepstoters moeten gesteld worden. Maar de kracht van deze techniek is juist dat ze zolang er olie in komt, eigenlijk altijd goed zijn.Moeten hydraulische klepstoters dan gesteld worden?
Ik had het zelfde met een blok dat al lange tijd stil/uit elkaar lag. sommige stoters gingen soepel met de hand andere niet.dan zullen ze nog wel goed zijn...motor staat nl geruime tijd stil..
Als dat blijft of erger wordt, zal je de volgende keer dat de boel los gaat toch die klepstoters willen wisselen. Overigens helpt schoonmaken vaak best goed, maar let op dat je het secuur doet als je ze uit elkaar gaat halen. Een keer je olie flushen met ATF helpt vaak ook, dan krijg je het vuil er meestal ook wel redelijk uit. Voor die procedure zal je even de zoekfunctie van dit forum moeten gebruiken.Ik had het zelfde met een blok dat al lange tijd stil/uit elkaar lag. sommige stoters gingen soepel met de hand andere niet.dan zullen ze nog wel goed zijn...motor staat nl geruime tijd stil..
Gevolg is nu dat ik bij koude start tikkende kleppen heb, na 100m rijden is het weg.
Ik heb ze schoongespoeld met wd40, maar niet uit elkaar gehaald.Als dat blijft of erger wordt, zal je de volgende keer dat de boel los gaat toch die klepstoters willen wisselen. Overigens helpt schoonmaken vaak best goed, maar let op dat je het secuur doet als je ze uit elkaar gaat halen. Een keer je olie flushen met ATF helpt vaak ook, dan krijg je het vuil er meestal ook wel redelijk uit. Voor die procedure zal je even de zoekfunctie van dit forum moeten gebruiken.Ik had het zelfde met een blok dat al lange tijd stil/uit elkaar lag. sommige stoters gingen soepel met de hand andere niet.dan zullen ze nog wel goed zijn...motor staat nl geruime tijd stil..
Gevolg is nu dat ik bij koude start tikkende kleppen heb, na 100m rijden is het weg.
2012?Denk dat ik idd beter kan wachten tot de volgende distributie wissel, is over 2,5 jaar, vervang dan gelijk alle stoters.
Sommige tikjes en rammeltjes kunnen heel lang genegeerd worden. Mijn blik van niet nader te noemen merk heeft 5 minuten na koude start een heerlijk kantelende zuiger. Daar kan het torretje heel oud mee worden.2012?Denk dat ik idd beter kan wachten tot de volgende distributie wissel, is over 2,5 jaar, vervang dan gelijk alle stoters.
Gaat dat goed komen?! wish you luck.