Beezztie
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Re: RE: Verlagen Bertone GT Junior, hoeveel en wat voor scho

vr sep 25, 2009 10:02

Hoedanook :lol: het is wel erg goed spul Bilstein!!
(zolang het niet gebroken is ;) )
:jumping:
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

za sep 26, 2009 00:24

Nah, als je normaal verlaagd dus centimeter of 4 is het allebei niet echt nodig... :roll:
Bij de mijne zitten er bilsteins onder en ik moest de dop wel degelijk verlengen omdat ie anders gewoon op de demper "stond" ipv de veren. Je moet er wel degelijk rekening mee houden en die dop verlengen m.i.. Een demper die continu gedeeltelijk "ingedrukt" is werkt simpelweg niet optimaal.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

RE: Verlagen Bertone GT Junior, hoeveel en wat voor schokbre

ma sep 28, 2009 11:00

Als ik jou was zou ik eens gaan proefrijden en vergelijken. Wat mij betreft is er een onderstel wat er met kop en schouders bovenuit steekt; Alfaholics - of je nu de lage/trackday versie hebt of de Fastroad versie...allemaal helemaal geweldig icm met Bilstein.

Lees de laatste Autovisie er maar op na, mijn eigen ervaring is natuurlijk subjectief, maar vele subjectieve meningen komen wel tot hetzelfde oordeel. Vraag Petje75 of ErwinGTA ook maar even.

Heb dit weekend heel het weekend gestuurd in een Bertone met een fastroad kit en het was helemaal geweldig...niet te hard, wel super wegligging en controle.

ErwinV6

ma sep 28, 2009 11:53

Trackday kit of fastroad kit heeft niets met de hoogte te maken, echter wel met de hardheid van de veren.
Beide setups heb je in diverse hoogtes, waarbij C behoorlijk laag is en B laag maar minder extreem.
1 van deze kits gecombineerd met een 29mm stabi en een paar goede shockers: Top! :wink:

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

ma sep 28, 2009 15:47

en dan de stabi weglaten want je gaat je neus toch niet verstevigen. lekker std stabi eronder anders gaat je radiatorbalk vroeg of laat scheuren 8) .

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

ma sep 28, 2009 15:56

en dan de stabi weglaten want je gaat je neus toch niet verstevigen. lekker std stabi eronder anders gaat je radiatorbalk vroeg of laat scheuren 8) .
Niet nodig...die Alfaholics stabi is niet zo'n hele dikke, die buigt & tordeert nog gewoon!!! En ja, je auto moet natuurlijk niet helemaal rot zijn...

/Hans

Beezztie
Full Member
Full Member

zo okt 04, 2009 22:23

Niet nodig...die Alfaholics stabi is niet zo'n hele dikke, die buigt & tordeert nog gewoon!!! En ja, je auto moet natuurlijk niet helemaal rot zijn...

/Hans
Zo'n Alfaholics set lijkt me idd wel wat, kost ook niet de wereld!

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Beezztie
Full Member
Full Member

di okt 06, 2009 09:10

Heb besloten om Bilsteins onder de GT te laten monteren, veren laat ik nog standaard. Eerst maar eens gaan rijden zo en kijken of ik dan evt. nog zo'n setje van alfaholics ga monteren..
Dank voor alle adviezen!

SCARB nr. 4755

Terug naar “Algemene Technische vragen”