Gebruikersavatar
Koen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 677
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 18:50
Locatie: Antwerpen

Moet mij weer overkomen ...

za jun 25, 2005 23:43

Rechterlampje van de GTV gesprongen enkele dagen geleden. Lampje gekocht, wou ik dat deze avond effe snel vervangen omdat het nu eindelijk wat koeler is ... :roll:

Ik dacht, zal toch effe lezen in mijn handboek hoe ik het makkelijkst dat lampje vervang.
Het boek zegt: Verwijder bevestigingsschroef en maak de veerklem vrij van de afstelschroef. Kantel nadien de koplamp omhoog en trek hem naar voren. Trek de aansluitstekker van de achterkant van de koplamp. Verwijder de rubberen kap, druk klemveer omlaag en haal lamp eruit.

Als je het zo leest, een minuutje of 5 werk. Lijkt me ook logisch dat het vervangen van een gesprongen lampje niet langer duurt... Bij mij dus wel ... :cry:

Ik begin met die eerste schroef los te schroeven en halverwege zegt die stomme schroef ... KRAK, afgebroken dus. Eerst geprobeerd om schroef langs de achterkant uit te draaien met een tang, ... onbegonnen werk dus. (tot dat besluit gekomen na ongeveer een half uurtje vloeken en kreunen) Wat dan... heel de grill er maar uit halen om er makkelijker aan te kunnen. Gelukkig zeiden de andere schroeven niet krak. :?

Die vijs (schroef dus, mijn Vlaams komt terug effe boven) zit dus vast. Ze zit geschroefd in een soort busje dat in de grill geklemd zit.

Mijn vraag is nu: wat kan ik het beste doen, proberen die schroef uit te boren, of kan je heel dat busje eruithalen (kloppen) en dan maar een nieuw busje en schroef monteren?

PS: het lampje heb ik ondertussen al vervangen en dat brandt dus wel ! :lol: De GTV heeft alleen op dit ogenblik geen grill om de koplampen in te zetten.

Onder het moto: hoe stom kan je zijn, heb ik uiteraard bij het verwijderen van mijn koplamp wel nog het lampje van de standlichten gemold. :oops: (stond dus ook niet in het boek dat je best eerst de stekker van die standlichten losmaakt)

Ik heb op dit ogenblik ook geen behoefte aan grappige opmerkingen, ik baal al genoeg. :evil: Morgen maar effe vroeg opstaan om proberen dat kl*teding eruit te halen.
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

RE: Moet mij weer overkomen ...

zo jun 26, 2005 00:33

Ik zeg niks....
Mij hoor je niet.......

GTVke
Full Member
Full Member
Berichten: 394
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 13:11
Locatie: Olen / Belgie

RE: Moet mij weer overkomen ...

zo jun 26, 2005 08:44

Typisch GTV probleempje

Gebruikersavatar
Koen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 677
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 18:50
Locatie: Antwerpen

Re: RE: Moet mij weer overkomen ...

zo jun 26, 2005 09:02

Typisch GTV probleempje
Zo heeft elke Alfa wel iets typisch zeker ? Toch knap systeem om een lampje te vervangen. Waarom moet je nou weer heel de koplamp demonteren vooraleer je zo'n stom lampje kan vervangen. Italianen ?

Daarnet alles al uitgeboord, nu nog effe naar de dealer (morgen dus) om zo'n nieuwe schroef en busje. De rest nu al terug monteren, enne ... de lamp brandt nog steeds! :wink:
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

GTVke
Full Member
Full Member
Berichten: 394
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 13:11
Locatie: Olen / Belgie

RE: Moet mij weer overkomen ...

zo jun 26, 2005 09:09

Morgen sta je voor probleem nr 2 !
Die regelingen zijn niet meer leverbaar , je zal zelf iets moeten maken denk ik .
Nog een raad die ik je kan geven is dat je de overige regelingen overvloedig met vet oid insmeert of inspuit .

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: Moet mij weer overkomen ...

zo jun 26, 2005 09:33

Uitboren en nieuwe draad tappen, ff werk maar de enige oplossing.

Wanneer je voelt dat een schroef moeilijk draait; niet doordraaien :evil:
Eerst de boel goed inspuiten en voorzichtig de schroef heen en weer draaien.

Trouwens, je hoeft maar een schroef los te draaien de andere zitten met klemveren vast.
Wanneeer je toch de grille eruit hebt, maak de andere schroeven ook allemaal gangbaar en smeer wat kopervet op de schroeven.

Dit is wel even werk maar mochten je lampen gesteld moeten worden heb je geen problemen meer.

Typisch GTV probleem die constructie..... :?

Succes ermee...
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

GTVke
Full Member
Full Member
Berichten: 394
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 13:11
Locatie: Olen / Belgie

RE: Moet mij weer overkomen ...

zo jun 26, 2005 09:41

echo ?

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Moet mij weer overkomen ...

zo jun 26, 2005 10:34

Ik ken de GTV niet zo goed, maar je hoeft toch zeker niet de complete koplamp te verwijderen bij het vervangen van een lampje :?: :? Bij mijn Alfetta QO kun je er gewoon van achter bij. Zonder de boel te demonteren. Veertje opzij en lampje eruit. Net zo makkelijk. Misschien is het wat gefriemel, maar het kan wel. En voordat je iets losschroeft altijd WD40 spuiten. Standaard procedure. :wink:

Gebruikersavatar
Koen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 677
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 18:50
Locatie: Antwerpen

RE: Moet mij weer overkomen ...

zo jun 26, 2005 10:34

De andere schroeven heb ik idd veiligheidshalve ingevet. Die schroeven die niet losmoesten goed ingespoten met WD 40. Tegelijkertijd ook alle stekkers ook eens uit elkaar gehaald en ingespoten met WD 40.
De GTV heeft nu al terug een grill en 3 koplampen. Het busje heb ik uit de grill gehaald en dat ga ik dus nu voorzicht uitboren. Tevens ook eens proberen laten namaken.

Kan je die dingen echt niet meer nieuw bestellen? :?

Heb toch nog ook effe zitten vloeken om 1 koplamp terug op haar plaats te krijgen. Maar na een halfuurtje monteren en demonteren zat ie eindelijk goed en pakte de schroef eindelijk in de draad.

Jongens wat een systeem ! :x Zullen maar zeggen dat dat weer bij de charme van een Alfa (GTV) hoort zeker :wink: :blue_lol:

Zijn er zo nog van die typische GTV-dingen die voor veel plezier kunnen zorgen?
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Moet mij weer overkomen ...

zo jun 26, 2005 10:36

Zijn er zo nog van die typische GTV-dingen die voor veel plezier kunnen zorgen?
Ik zal ze maar niet vertellen voordat je de auto straks te koop aan bied hier. :jumping:

Gebruikersavatar
Koen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 677
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 18:50
Locatie: Antwerpen

Re: RE: Moet mij weer overkomen ...

zo jun 26, 2005 10:42

Zijn er zo nog van die typische GTV-dingen die voor veel plezier kunnen zorgen?
Ik zal ze maar niet vertellen voordat je de auto straks te koop aan bied hier. :jumping:
Gaat normaal gezien nooooooooooooooooit meer de deur uit !

Bij een gewone Alfetta kan je idd langs achter gewoon het lampje vervangen. Bij een GTV dus niet. De koplamp moet eruit om een lampje te vervangen :? Italiaanse manier om mij enkele uurtjes bezig te houden denk ik :biggrin:
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

GTVke
Full Member
Full Member
Berichten: 394
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 13:11
Locatie: Olen / Belgie

RE: Moet mij weer overkomen ...

zo jun 26, 2005 11:44

Plezant hé z'on wagen .
Net nog een ritje gedaan met de mijne ................. al die verwonderde blikken .......... euh pa wat voor wagen is dat ............ wel jongen dat is een euuuuuuuuuuuhhh , ik weet het niet jongen :wink:

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8227
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Moet mij weer overkomen ...

zo jun 26, 2005 11:57

Plezant hé z'on wagen .
Net nog een ritje gedaan met de mijne ................. al die verwonderde blikken .......... euh pa wat voor wagen is dat ............ wel jongen dat is een euuuuuuuuuuuhhh , ik weet het niet jongen :wink:
Een Ferrari.......

Hahaha ja dat heb ik ook als eens gehoord, zo een 13 jaar geleden. :!:
Kwam van Zandvoort terug stond voor het stoplicht aldaar met de ramen open en iemand die vroeg "was dat voor een auto" en direct erna als antwoord kwam "een Ferrari" zou dat kunnen, mijn vragend aankijkend :D

Back On-topic

Zou je een nieuwe grill willen komen mot je bij Santoro zijn, die heeft ze namelijk nog liggen :wink:

Gebruikersavatar
Koen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 677
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 18:50
Locatie: Antwerpen

Re: RE: Moet mij weer overkomen ...

zo jun 26, 2005 20:32



Back On-topic

Zou je een nieuwe grill willen komen mot je bij Santoro zijn, die heeft ze namelijk nog liggen :wink:
Wat moet zoiets kosten? En wie is Santoro ? Misschien stomme vraag maar ik ken Santoro dus niet :oops:
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Moet mij weer overkomen ...

zo jun 26, 2005 21:15

Santoro
Santoro Onderdelen Import
Hoveniersweg 25
4001 HR Tiel
Tel.: 0344 613584
E-mail: mariet@marietvdheuvel.tmfweb.nl

Terug naar “Algemene Technische vragen”