mootje

schokkerig schakelen naar 3e versnelling

di sep 22, 2009 15:12

hoi wij rijden ,met plezier in onze gt 2.0 ,
alleen als je schakelt naar zijn 3 ,
schokt het een beetje,hokt,of hoe je het noemen wilt,
,doe ik hem als ik langzaam rijd,van 2 in zijn 3 heb ik het niet ,dan vloeit hij mooi door,
trek ik hem naar de 3000 toeren ,doet hij het ook niet ,dan vloeit hij mooi door,
dus houd je geen rekening ermee ,en je schakelt gewoon ,dan hikt,schokt, hij,
hoort dat bij de gt ,ik weet dat het ruwer rijd,zeggen ze wel is,andere rijstijl,
van zijn 3 naar zijn 4 heb je het helemaal niet
het is net of jeje koppeling te snel loslaat,en schokt
of ligt het aan ons,kwa schakelen ,koppelen. :?:
Laatst gewijzigd door mootje op di sep 22, 2009 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: schokkerig schakelen naar 3e versnelling

di sep 22, 2009 16:29

Het kan zijn dat je koppeling versleten is, of dat er in je versnellingsbak iets niet in orde is. Ik zou er even door iemand mee laten rijden die de GT met 2.0 blok kent en verstand heeft van koppelingen en versnellingsbakken. Die kan dan wel aangeven of er echt een probleem is.

nico mario
Member
Member

di sep 22, 2009 18:42

Ik neem aan dat je een handbak hebt? Komt je koppeling wel goed vrij? Mijn '79er GTV heeft 9 jaar last gehad van kraken/bonken van 1 naar 2, vooral met koude bak. Ik dacht versleten synchromesh, hoort erbij, niks aan doen en rustig doorrijden. Maar na vervangen van de hulpkoppelingscylinder (dingetje op de bak, was wat gaan lekken) is het schakelprobleem opeens verdwenen. De HKC viel na demontage in stukken uit elkaar, maar er was in gemonteerde staat niets bijzonders aan te zien behalve beetje nat van de olie. Mijne is een transaxel dus geheel ander type dan GT, maar toch...
75 T.Spark 1990 - Giulietta 2.0 1983

mootje

do sep 24, 2009 12:24

net naar alfa dealer geweest ,en een stukje gaan rijden ,met monteur
aan de koppeling ligt het niet,gewoon zoals alle alfa s,
hij vroeg wel waarom ik al met 2000 toeren schakelde naar zijn 3,
ik ,omdat ik anders die hik voel ,
nu moet ik pas gaan schakelen ,naar zijn 3 met 3000 toeren +
proberen maar ,is heel moeilijk in de stad bijvoorbeeld ,ben je hem net op toeren aan het rekken ,zit je bijna op een andere ,dus minder toeren ,en ja hoor hik ,pfffff,heb je niks voor je ,ja dan lukt het wel
en anders ga je met slippende koppeling ,rijden ook geen last ,maar dat is ook weer niet goed ,
chiptune ,mischien ,iemand daar ervaring mee .

Terug naar “Algemene Technische vragen”