giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: maakt gasinstallatie een 75v6 langzamer,zie foto?

wo sep 16, 2009 11:14

Nooit eerder gezien :oops: .. wel eens van gehoord voor Jetronic maar niet voor Motronic.

Als ik hier tien jaar geleden van had geweten was het misschien nog leuk geweest, nu is het veel te duur om te gebruiken :( . Die tweede link kwam ik een prijs tegen van bijna 1000 euro voor een ombouwsetje :shock: , en om het 100% goed te hebben zou je het eigenlijk ook af moeten laten stellen.

Maar het is geen kwestie van even het ene systeem wisselen voor het andere, het nieuwe systeem heeft een eigen computer erbij en alles. Ik zou eerder voor een kdfi oid gaan dan, heb je nog iets meer invloed mee. :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: maakt gasinstallatie een 75v6 langzamer,zie foto?

wo sep 16, 2009 13:25

Nooit eerder gezien :oops: .. wel eens van gehoord voor Jetronic maar niet voor Motronic.

Als ik hier tien jaar geleden van had geweten was het misschien nog leuk geweest, nu is het veel te duur om te gebruiken :( . Die tweede link kwam ik een prijs tegen van bijna 1000 euro voor een ombouwsetje :shock: , en om het 100% goed te hebben zou je het eigenlijk ook af moeten laten stellen.

Maar het is geen kwestie van even het ene systeem wisselen voor het andere, het nieuwe systeem heeft een eigen computer erbij en alles. Ik zou eerder voor een kdfi oid gaan dan, heb je nog iets meer invloed mee. :)
Die computer kan je dus voor een aantal auto's al voorgeprogrammeerd kopen en het is een heleboel minder werk om te installeren dan een KDFi of zo. Je hoeft uiteindelijk alleen maar 1 sensor te vervangen en je inlaat weer luchtdicht te maken. Voor een KDFi moet je toch net even wat meer werk doen en het afstellen kost veel meer tijd omdat je ook de ontsteking moet doen en de brandstof is ook veel meer afstellen. Natuurlijk kan je meer met een KDFi, maar als je mensen moet betalen om alles in te bouwen en af te stellen, gaat een KDFi je uiteindelijk een boel meer kosten dan zo'n kitje.

Ik heb zo even snel een paar linkjes van dit soort kitjes van het internet getrokken, de prijzen zijn voor een compleet setje met alles er op en er aan, vaak al voorgeprogrammeerd voor bepaalde auto's. Er zijn BMWs die dezelfde LHM hebben als de 12V 3.0 Alfa, dus met wat zoeken vindt je misschien iets wat plug en play is voor je 75 of GTV6. De prijs is bij dit soort dingen gebaseerd op kleine series, een tussenhandelaar die de boel verdubbelt in prijs omdat hij een (dure) voorraad aan moet leggen en dat soort factoren.

Er zijn ook wel mensen die een MAF van een sloopauto halen en zelf een printje maken, dan liggen de kosten ineens eerder rond de E100-200. Zie bijvoorbeeld deze:

http://www.carlton24v.co.uk/afmmaf.htm

Zelfs met 100ms (10 keer per seconde) meten bij deze, gaat het al beter dan met een LHM.

Terug naar “Algemene Technische vragen”