midi
Member
Member

versnellingsbak

ma jun 22, 2009 18:52

Effies een klein vraagje, Is de versnellings bak van een alfa 90 een zelfde als van een gtv6? Ik weet dat er een dubbele koppelingsplaat inzit, maar of het schakel meganisme (isostatisch??) en de koppelingscilinder het zelfde zijn (duuwend/ trekend) . Je begrijpt het al ik heb een bak gezien ( van een 90) waar ik ik wel in geintresseerd ben.

Ohh en voor de echte Die Hard kenners, is de cardan as hetzelfde van een alfa 90 ???

alvast dank!!

M.v.g. martijn

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: versnellingsbak

ma jun 22, 2009 19:17

Simpele wedervraag: heeft jouw GTV6 een isostatisch mechanisme? De 90 wel! Maar niet gerteurd even openschroeven en de ingaande schakelas omzetten en klaar. :wink:
De rest is plug and play.

Cardanas is anders! (90 zo'n 10 cm langer dan die van de GTV6.)

groter verschil: de overbrengingsverhoudingen én de km-telleraandrijving!
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

midi
Member
Member

ma jun 22, 2009 19:31

Alessandro, bedankt voor je super snelle reactie!!! Nee mijn gtv heeft geen isostatische versnelling, maar dat kan ik dus vrij "simpel" omzetten... Is in jouw/ jullie optiek het verschil in overbrenging "slechter", of anders gezegt minder fijn? t.o.v. een gtv6 bak?.

Wat de snelheidmeter betreft, dan zal ik daar ook een oplosseing voor moeten vinden.

Maar goed wederom dank en m.v.g. martijn :wink:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 22, 2009 23:28

De bak van een 90 (ga/ ging er voor het gemak maar vanuit, dat we het over een 2.5QO bak praten :oops: :? ) heeft een veel grotere eindoverbrenging, dan die van een GTV6..... Als sportieve GT wil je dat dus niet..... tenzij het voor jou een comfortabele longdistancecruiser moet worden..... dan heb je overigens nog een probleem om het netjes af te ronden..... de juiste weergave op je snelheidsmeter en km-teller. Dus dan praat ik niet enekel over de totaal andere aansluiting op de bak.... kortom nog heel wat haken en ogen, als je mij vraagt... wat is de reden, dat aan een andere bak zit te denken? (Als je lagers en diff nog in orde zijn, stelt een opfrisbeurtje niet veel voor hoor. :wink: )

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

di jun 23, 2009 00:49

Welk bouwjaar GTV6?

Volgens mijn techsheets is er bij de GTV6 flink wat geklust met de overbrengingen. De editie '82-'83 is nauwelijks afwijkend van de 90 2.5

midi
Member
Member

di jun 23, 2009 10:56

Ik zal even de link van MP neerzetten: http://link.marktplaats.nl/259316784 ,dat praat wat makkelijker.

Mijn bak is echt op, hij lekt, kraakt in zijn 1 en 2. hij heeft een trilling (zeer waarschijnlijk de bak) hij ratelt en de koppelingsplaat is nagenoeg versleten, daarbij wil die ook slecht in zijn achteruit (synchroniseren). Een van de remschijven is wat krom... kortom een dure reparatie. Het is dus een afweging, ga ik hem laten reviseren of kom ik een gereviseerde tegen (zoals nu) beetje een koste /baten plaatje.

In een tweedehands bak (ongereviseerd) van een particulier/ bedrijf ben ik erg voorzichtig....ik ben namelijk al eens goed belazerd met de auto zelf, gekocht op goed vertrouwen, maar hij was er echt slecht aan toe.

Ik ben nu al bijna 3 jaar verder en een hoop ruggen lichter. hij moet nog deels gespoten worden en de aandrijving moet vervangen worden. Ik hoop dus volgend jaar klaar te zijn. Het had niet veel gescheeld of ik had hem op de sloop geparkeerd en mijn verlies genomen......maar ja........ik beschouw het maar als een slechte relatie met goeie sex.. 8)

Om terug te komen op het onderwerp, zoon gereviseerde bak zoals aangeboden op MP is dus erg interresant, maar het moet wel te doen zijn..... en de sportiviteit moet inderdaad ook wel behouden blijven...

Mijn gtv is uit 81,.

bedankt voor jullie reacties,....stel ik erg op prijs....m.v.g. Martijn

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jun 23, 2009 12:41

Heb je al contact gehad met de aanbieder? Ik heb namelijk begrepen, dat ie bepaald niet goedkoop is met zijn spullen..... ik heb zelf overigens niks geïnformeerd en heb geen idee, wat ie voor dit pakketje vraagt..... :?
Want als 'we' dat weten, dat praat dat ook weer wat gemakkelijker. :wink:

midi
Member
Member

di jun 23, 2009 14:05

Ja ik heb hem al een mailtje gestuurd, en wacht nog op een reactie.....denk niet dat het onder de 1000,- zal zijn. Mocht ik een prijs krijgen dan laat ik het jouw/ jullie weten...., en ben dan erg benieuwd of jullie het de moeite waard (zouden) vinden. :wink:

gr martijn

Mike
Member
Member

di jun 23, 2009 15:10

Dif.overbr. GTV6 10/41 en 90 11/39

midi
Member
Member

di jun 23, 2009 15:47

Bedankt mike!! lijkt erop dat het elkaar niet zo gek veel ontloopt.....maar ik ben echt maar een leek, en vergelijk het maar met de verschillende overbrengingen van mijn racefiets :D wat het in praktijk uit zal maken??? .... dat de topsnelheid van de 90 bak hoger is.??... en dat i er langer over doet een bepaalde snelheid te halen??.. toch??

gr martijn.

midi
Member
Member

di jun 23, 2009 20:15

Ik heb een mailtje teruggehad, en ze wachten op een serieus bod :? raar antwoord als ik aan hun vraag wat ze er voor willen hebben. Wat moet je hier nou mee??

Ik heb al een andere bak op het oog namelijk bij http://www.autorevisieheinenoord.nl/onderdelen.php kunnen ze hem daar gelijk nakijken en eventueel onderdelen vervangen als deze slecht of versleten zijn.

Bedankt voor de info en hulp

m.v.g.martijn

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: versnellingsbak

di jun 23, 2009 20:39

Bedankt mike!! lijkt erop dat het elkaar niet zo gek veel ontloopt.....maar ik ben echt maar een leek, en vergelijk het maar met de verschillende overbrengingen van mijn racefiets :D wat het in praktijk uit zal maken??? .... dat de topsnelheid van de 90 bak hoger is.??... en dat i er langer over doet een bepaalde snelheid te halen??.. toch??

gr martijn.
Nee, het scheelt best wel veel:

KLIK

Terug naar “Algemene Technische vragen”