wo apr 08, 2009 10:42
Als je de ECU op die manier wilt resetten moet je de accu er wel een paar dagen afgooien. Sneller is via software of de draden (nadat je ze van de accu hebt losgemaakt) een poosje tegen elkaar houden. Ik zou daar niet aan beginnen tenzij je de mastersleutel en codekaart ook hebt. Het wil namelijk nog wel eens problemen opleveren met de startblokkering als je gaat rommelen met resetten. Uitlezen doe je met software en een kabel, of je gaat naar een garage die daar spulletjes voor heeft. Er zijn 2 versies ECU op de 146 2.0 geleverd, de ene heeft geen inleerprocedure voor de gasklep, de andere moet je perse met software/computer de gasklep in leren. In beide gevallen ga je dus niets winnen met resetten en in het ergste geval moet je bij de dealer langs om je klep opnieuw in te laten leren. Samengevat: niet mee rommelen, het kan alleen maar erger worden.
Gasklepsensor en stationairregelaar zitten op de gasklep. Niet om je af te zeiken, maar als je die zonder plaatje niet kan vinden lijkt het me verstandig dat je er iemand bij haalt die wat meer kennis en ervaring heeft. Voor je het weet maak je dingen stuk en ben je nog veel verder van huis. Misschien dat een clublid in de buurt van Arnhem je kan helpen?