Zie de draad van de accu naar de arv als één lange draad met een aantal konnektoren.
De draad zelf zou behoudens klemzitten of doorschuren langs een doorvoering (maar dan gaat de zekering er uit) geen spanningsverlies moeten geven.
Als je de arv aanzet en je hebt op de accu (ongeveer) 12 volt en bij de arv (ongeveer) 11 volt is dat normaal. Dat is het gewone spanningsverlies in de leidingen en konnektoren.
Heb aan de (nog steeds de + draad) bij de arv 0 of bijna 0 volt zan zit er ergens een te grote overgangsweerstand.
Begin bij de arv te meten en als je daar ongeveer 0 volt hebt ga je de kabel volgen naar voren. Kom je bij de connektor boven de zekeringkast.
Meet daar op de draad (kleur herken je van bij de arv) en als je daar ook ongeveer 0 volt hebt maak je de konnektor los. Meet dan op dat deel van de konnektor wat blijft zitten. liefst met een redelijke belasting (bijvoorbeeld een koplamp-lamp) om weer een belasting na te bootsen.
Heb je dan wel de volle 12 volt, dan is deze konnektor de oorzaak. Flink inspuiten met kontaktspray en reinigen door de beide delen in- en uit elkaar de halen.
Heb je ook dan bijna 0 volt moet je de kabel volgen naar de volgende konnektor (achter op de zekeringkast) en het zelfde kunstje flikken.
Dan kom je bij de zekering. Omdat die lekker voorhanden zit zou je hiermee kunnen beginnen. Niet alleen kontroleren of hij heel is maar ook of hij goed kontakt (kontaktspray) maakt. Dit alles zou je kunnen doen met een proeflampje van 12 volt bij de arv aangesloten, zie je direkt resultaat.
LIgt niet erg voor de hand, maar het relais zou ook defect kunnen zijn.
Motor hoeft niet te draaien maar denk wel om de accu, doet de arv het weer, wil die niet meer starten, lege accu.
Spannend hé
