za feb 14, 2009 16:41
Eh, bedoel je nu dat je het aan kan sluiten op de stadslicht fitting of dat je gewoon aan de kabel van de stadslichten moet aansluiten?
In beide gevallen, volg de kabels vanaf je stadslichten. Die zitten in je koplamp units tussen de dimlicht en het grootlicht in. Aan de bijrijders kant kan je geloof ik vrij goed zien wat je doet, maar ik heb een JTD en het zou bij jou weleens makkelijk of moeilijker te zien zijn. Wil je het in het dashboard aftakken, wordt het een lastiger verhaal. Vanaf de verlichtingschakelaar meten met een multi-meter (blijf uit de buurt van de met geel plastic omhulde draden, die zijn van je airbag. Normaal gebeurd daar niet zo snel wat mee, maar er zijn vooral bij Mercedes slechte airbags geweest die door metingen met de multimeter al afgingen)
EDIT: Ter verduidelijking: Extra geel plastic om kabelboompjes heen
Maarre; hoe zit dit met APK? Die LED lampen die je bij Audi en dergelijke ziet zijn Dag lichten of Day Time Running lights. Dat is sinds kort toegestaan. Die lampen gaan direct aan met het contact. Kenmerk is dat er verder geen lampen aangaan (dit gaat de dimlicht overdag vervangen). Lichtsterkte is dacht ik veel sterker dan stadslicht. Ook moet je bij APK ook nog stadslichten hebben (en dimlicht en grootlicht). Op de weg zal het niet zo snel ontdekt worden, maar bij APK ontdekken ze dit wel. Ene garage zal er moeilijker over doen dan de andere.
Ik zou ze op contact schakelen.
2-boxer: '65 Panhard 24BT
4-boxer: '75 AlfaSud
3-cil: '06 C1
4-cil: '81 Suzuki Sc100
4-cil: '97 Alfa Romeo 164
4-cil: ;21 Citroen/Possl campervan
4-cil: '22 Alpine
V-4: '73 Saab
V-8: '88 Corvette
EV: '21 Ioniq5