Peter-F
Member
Member

reviseren hulpstuurhuis

zo jan 11, 2009 17:16

Tijdens het loshalen van mijn voorwielophanging. Om o.a. de stuurkogels na te kijken en vervangen, viel mij op dat ik speling heb op mijn hulpstuurhuis.
't is maar minimaal hoor, en ik had het nog niet echt gemerkt met rijden. (alhoewel ik wel iets vrije slag in mijn stuur heb)

Is hier eenvoudig iets aan te doen? Ik heb inmiddels het stuurhuis uitgebouwd en gezien dat er bronzen glijlagers inzitten.
Dat zou betekenen dat de oude er uit moeten en de nieuwe op maat geruimd. Nou dat op maat ruimen gaat me niet lukken.

Is er nog een alternatief? Of gewoon doorrijden (wil hem het bij voorkeur natuurlijk goed hebben)

Een smeernippeltje en regelmatig doorsmeren is ook een optie, maar dat is meer gevolgbestrijding.
GT 1300 Junior, 1969

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: reviseren hulpstuurhuis

ma jan 12, 2009 13:58

Als je een revisieset monteert dien je de bijbehorende bronzen bus idd op maat te ruimen. Rik (Berlinista) kan dit vast voor je regelen. Ev heb ik wel een ruimer-set en wil dit ook wel voor je doen. Echter: Vaak is het alleen al voldoende om de speling in axiale richting te beperken door de in de revisieset zittende vulringen te gebruiken.
Als je de zaak toch uitelkaar hebt kun je idd ev smeernippels aanbrengen, maar die verhelpen de speling natuurlijk niet. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Peter-F
Member
Member

RE: reviseren hulpstuurhuis

di jan 13, 2009 20:23

Tja, 't is speling in de radiale richting. Axiaal zit het nog goed.
In ieder geval bedankt voor je aanbod (groningen is alleen een beetje uit de richting), ik zal eens horen in de buurt of er meer mensen zijn met ervaring in opruimen van busjes.
GT 1300 Junior, 1969

Terug naar “Algemene Technische vragen”