mitch

CDV blijft hangen

vr jan 02, 2009 19:31

Hallo,
ik heb een Alfa 146 waar de centrale deurvergrendeling van blijft hangen,je hoort hem klikken(openen en sluiten)als ik hem open wil maken of wil sluiten aan de bestuurderskant maar aan de bijrijders kant kan ik hem gewoon openen.
Wat kan dit zijn?
Dit is al langer aan de gang maar nu start mijn Alfa dus niet meer,is dit een gevolg van kortsluiting of neemt de CDV stroom van de accu weg?
Ik vrees voor een bezoekje aan de garage,maar het probleem is nu ook dat ik de auto helemaal niet meer open krijg!!!!
Help AUB,met spoed gevraagd!!
Een gelukkig 2009 voor u allen :wink:

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: CDV blijft hangen

vr jan 02, 2009 19:40

Een gelukkig 2009 voor u allen :wink:
En jij welkom op het forum ;)
Heb je al gekeken naar de relais van de CV :?:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

mitch

RE: CDV blijft hangen

vr jan 02, 2009 19:43

Allereerst bedankt
nee,daar heb ik nog niet naar gekeken,maar dat gaat nu ook niet omdat ik de auto niet in kan! :wink:

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: CDV blijft hangen

vr jan 02, 2009 19:47

nee,daar heb ik nog niet naar gekeken,maar dat gaat nu ook niet omdat ik de auto niet in kan! :wink:
Indien je accu leeg is, moet je altijd je slot open kunnen maken. Gaat wel iets zwaarder, maar mag zeker geen probleem zijn.
Misschien dat je meer last hebt van bevroren sloten op dit moment :?:
Is er het weer naar, zeker als de auto minder frequent gebruikt is.

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

mitch

vr jan 02, 2009 20:10

Ik ben vandaag nog van mijn werk naar huis gereden,was geen enkel probleem.
Ik wilde straks dus ff boodschappen doen en ik maak de deur open aan de bijrijderskant(dat ging toen nog)en wilde de auto starten en toen was er niets meer(een verdomde lege stilte... :cry: )
Toen heb ik de auto weer afgesloten maar ik krijg hem met geen mogelijkheid meer open(het lijkt alsof er speling in het slot zit?)
Ik kan natuurlijk wel ff een contactspray proberen.

hmmmm,dit is raar,ik heb net nog eens geprobeerd om mijn geliefde Alfa binnen te dringen...en yep,ze liet me binnen,en nog veel mooier was dat ze haar motor liet horen.
Dit is toch wel erg vreemd,ik neem aan dat ik zoiezo de accu moet nakijken(1.5 jaar oud) of ff schoon moet maken?

PCB
Junior Member
Junior Member

ma jan 05, 2009 17:32

Bij ons is dit ook het geval (zeker bij kou). Wat ik dan meestal doe is openen (klik) dan de sleutel niet terugdraaien, deur openen en dan pas terugdraaien. Bij warmer weer heeft de onze er geen last van.. :roll:
Alfa Romeo 164 3.0 12v '89
Alfa Romeo 145 1.6 8v '96

Terug naar “Algemene Technische vragen”