alfa 33 niels

cv op ab werkt niet helemaal lekker

do dec 04, 2008 18:49

ik heb sinds een tijdje een setje erinzitten maar dit heeft eigenlijk nooit lekker gerwerkt

zelf heb ik al het een en ander gezocht op het forum maar niet het goede antwoord gevonden

iemand hier die me kan helpen

vanaf het kasje komen een rode
een zwarte dit is waarschijnlijk de voeding maar moet die van de accu af komen of van het motertje in de deur of vanhet relais moet hetrelais blijven zitten of juist niet

ook komen er een gele een geel-zwarte
oranje een oranje-zwarte
wit en een wit-zwarte draag uit

en dan voor de knipperlichten aan testuren dat werkt

maar ook telkens schakeld het systeem zelf open en dicht

wie kan mij aub verder helpen wil dit nu graag een keer goed werkend hebben

met groeten niels de visser

hoornstra
Advanced Member
Advanced Member

RE: cv op ab werkt niet helemaal lekker

vr dec 05, 2008 09:39

Hoi Niels,

Had je al cpv en heb je later de afstandbediening ingebouwd?
Of heb je zelf de motoren ook gemonteerd?
Als de cpv open en dicht gaat kan het aan een motor liggen die teveel weerstand ondervindt, dus niet goed vrijloopt.

als je een schema van de ab beschibaar hebt wil ik daar wel even naar kijken, bouw veel van die dingen in
dus misschien kan ik je helpen?

Jan
Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, tijdens een oorlog en voor een verkiezing.

verleden:diverse sud, sud 5m, sud ti, 33, 33qv, 33 sw, 164, 146, GTV2.0, 75TS, 166V6

Scarb 0142

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: cv op ab werkt niet helemaal lekker

vr dec 05, 2008 11:34

ik heb sinds een tijdje een setje erinzitten maar dit heeft eigenlijk nooit lekker gerwerkt

zelf heb ik al het een en ander gezocht op het forum maar niet het goede antwoord gevonden

iemand hier die me kan helpen

vanaf het kasje komen een rode
een zwarte dit is waarschijnlijk de voeding maar moet die van de accu af komen of van het motertje in de deur of vanhet relais moet hetrelais blijven zitten of juist niet

ook komen er een gele een geel-zwarte
oranje een oranje-zwarte
wit en een wit-zwarte draag uit

en dan voor de knipperlichten aan testuren dat werkt

maar ook telkens schakeld het systeem zelf open en dicht

wie kan mij aub verder helpen wil dit nu graag een keer goed werkend hebben

met groeten niels de visser
kan je misschien iets duidelijker zijn, welk merk is het, geef het aansluitschema eens etc etc

iig:
rood = plus (vd accu)
zwart = massa
maar de rest vd kleuren zou ik wel een tekening bij willen
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

alfa 33 niels

za dec 06, 2008 17:53

ik had al cv en heb nu een los kastje met 2 ab gekocht van het merk spy en een aansluitschema heb ik niet ik weet allen nog dat er 2 draden zijn voor de richting aanwijzer dat zijn de bruine en de witte- witwarte waren geloof ik de com draden maarwat t betekend weet ik niet

en aan het motertje kan het niet liggen want heb een nieuwe eraangekoppeldwant oude was versleten

groeten niels
http://home.casema.nl/tomarja/Tom/CV/CV ... ring-0.pdf hier staan de schamas maar weet niet welke en hoe te gebruiken om aante sluiten en ofhet originele relais moet blijven zitten

hoornstra
Advanced Member
Advanced Member

ma dec 08, 2008 14:55

Hoi Niels,

Hierbij schema:

Rood + continu.
Zwart - chassis/massa.

Cpv schema:

Oranje en oranje/zwart afknippen worden niet gebruikt .
Wit sluit puls, is paars in de auto.
Wit/zwart open puls, is bruin in de auto.
Geel en Geelzwart op massa leggen.
Draden kun je vinden bij de kabelboom die uit de deur komt.

Groet, Jan
Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, tijdens een oorlog en voor een verkiezing.

verleden:diverse sud, sud 5m, sud ti, 33, 33qv, 33 sw, 164, 146, GTV2.0, 75TS, 166V6

Scarb 0142

alfa 33 niels

ma dec 08, 2008 18:03

zo heb ik het dus zitten alleen heb ik de draden die uit het stekkertje bij het relais zitten daar gepakt en de massa op dat stekkertje drbij zitten maar dit werkt dus niet helemaal goed heb toen extra massa draadje vanaf relais naar de - van de auto gelegd maar wederom werkt dit niet helemaal lekker soms sluit die niet moet ik ongeveer 20min wachten en dan sluit die wel maja is ook zo omslachtig hahha.

en moet ik de andere draden die aan het motertje zitten ook laten zitten of moeten die los of wat doe ik dan verkeerd

groeten niels

alfa 33 niels

za dec 13, 2008 16:52

ook merk ik dat mn cv mn accu leegtrekt waar kan dat aan liggen groeten niels

Terug naar “Algemene Technische vragen”