Carbo
Member
Member

RE: revisie motor en versnellingsbak gtv4

do okt 30, 2008 20:10

Ben nog op zoek naar zo'n beugel waarin ik de complete carrosserie kan hangen zodat ik hem kan draaien om zijn as en de onderkant tectylvrij kan maken. Heeft zo'n beugel een speciale naam? ik kom niet verder dan motortakels.....
Hallo Balfa,

Draaispit heet eigenlijk een Rotisserie. Ik heb er zelf een gemaakt voor mijn GTV6. Projectje hangt inmddels al weer een jaar aan de bumpersteunen en dat gaat prima. Er zit voor circa 350 Euro staal in en een weekendje lassen...... Voila! :D

Ik gebruik hem alleen om de bodem van alle bitumen te ontdoen en deze te stralen. Voor het serieuze laswerk aan de dorpels gaat zij eruit en op een aantal stevige assteunen. Dit eruit halen, op en neer halen gaat eenvoudig met twee potkrikjes.

Afbeelding
Afbeelding
enne op zij kop :roll:
Afbeelding

Als je meer deatils wilt weten hoor ik het wel! Succes!

Carbo
www.classiccarfactory.nl

Kijk op de site voor de eerstvolgende Open Dag met Soda straal resultaten!

balfa

RE: revisie motor en versnellingsbak gtv4

do okt 30, 2008 20:50

Ziet er goed uit! ik kan alleen niet lassen :oops: ben bang dat ik dan eindig met een grote brok verwrongen staal....

Dit weekend ga ik langs bij iemand die een kantelbrug heeft, dat wacht ik even af. Detail: die is ook tot een klein pakket te maken zodat ik hem ook op locatie kan krijgen :wink:

Enige nadeel is dat ik niet de assen kan verwijderen...

Terug naar “Algemene Technische vragen”