Ik rijd nu een tijdje rond met de bekende rode 40 mm. verlagingsveren die je bij de bekende Alfa-shops kunt kopen. Ik vind echter dat ze te ver inzakken en doorslaan, waardoor ik met mijn uitlaat vanalles raak, hoe voorzichtig ik ook doe.
Er zitten al 2 rubber ringen boven en onder de veren, om de boel wat op te hogen. Ik schat dat de auto nu 2 cm. verlaagd is achter. De standaard veren zijn voor mij geen optie, omdat die minder stug zijn dan verlagingsveren en dus nóg verder inveren.
Ik heb nog Eibachs overwogen (schijnen wat stugger te zijn), icm ophogen dmv aluminium ringen, maar het blijft klooien.
Nu ben ik van plan achterveren van RS Racing (of Intrax) te kopen, icm een height adjuster. Zie http://www.alfaromeo-performanceparts.c ... p?cat_id=1. Het lijkt me ideaal dat je zelf precies de hoogte in kunt stellen!
Ik vraag mij echter af welke zwaarte ik het beste kan kiezen: 40, 50, 60 of 70 kilo?
Eisen: geen keiharde auto, echter wel 1 die niet ver meer doorslaat op drempels e.d., en niet ver inveert wanneer er achterpassagiers in de auto zitten. Ik wil deze veren combineren met nieuwe Koni geel rondom.
Iemand?