Ja, zoiets zal het ook wel zijn. Maar als je echt lekker laag wil is eibach niet het meest geschikt.
Dus wel ideaal als je gewoon wat lager en stugger wil en probleemloos drempels wil kunnen nemen.
1 tandje voor verstellen is 4,5 cm lager.
en daar snap ik er helemaal niks meer van. ik will ongeveer 4.5 -5.0cm omlaag, alfettaowner met de voorkant met een tandje verschoven, alessandro er een formule op los gelaten had en achter 6 tandjes linksom en voor 7 tandjes rechtsom had gedaan, voor de linkerkant.
bronGezien, van voor naar achter:
Aan de linker kant de torsie achter 6 tandjes linksom gedraaid en aan de voorkant (draagarm) 7 tandjes rechtsom.
De door mij gewenste verlaging: 4,5 à 4,7 cm.
(zo wordt de minimale grondspeling= onderkant beugel karterbeschermer bij uitlaat: 9,3-9,5 cm.)
De arm heeft een lengte van 31 cm.
De torsie heeft voor 35 tandjes en achter 34.
Hiermee wordt de verlaging dus: 31 * ( tan(360/35) - 6 * tan ( (360/34 -360/35) ) Capiche?![]()
4,64 cm.
![]()
Bij Alfisti kosten Eibachs minder dan € 100...Van mij even een vraagje over hetzelfde onderwerp.
Ik heb de 'standaard' rode verlagingsveren op mijn 75, maar deze zijn iets te kort voor de apk. Als je dionas vrij naar beneden hangt, zijn de veren te draaien in de veerschotel. 1 veer was boven ook uit de schotel geschoten, ongeveer 30 mm uit het midden. Deze veer is nu ook gebroken.
Nu zoek ik een setje nieuwe verlagingsveren, die de auto het liefst zo'n 30 mm verlagen. Maar wel met de eis dat ze altijd onder spanning blijven staan. De oplossing met de staalkabel van iemand hier op het forum mocht niet van mijn apk keurmeester. Nu vind ik M8 zelf ook wel te licht daarvoor. Sterk genoeg voor op de brug, maar met over een flinke hobbel rijden lijkt me het wat zwak.
Standaard veren monteren voor de apk kan ook, maar heb het liever ook goed zitten met verlaging. Ik hoor dat Eibach veren 30 mm verlagen, zou dit genoeg zijn om ze onder spanning te houden? Ik gebruik gele koni's (voor en achter). Ik had nu rubber blokjes tussen de windingen gedaan, maar dat hielp niet genoeg. Is 150 euro een beetje normale prijs voor 2 Eibach veren? En weet iemand of ze stugger of minder stug zijn dan die 'standaard rode veren'?