za sep 13, 2008 22:20
Nee, voor zover ik weet is het gelijk aan het dashboard van een 155 en dat heb ik toevallig vorige week gedaan (airco vervangen), dat kostte met 2 man een hele dag. Maar ook niet meer als dat, het wijst zichzelf regelijk.
Wat je moet demonteren: Dashboardkastje, middenconsole (dus radio, kachelbediening etc), ook het stuk tussen de voorstoelen, verder zit de hele unit maar met een beperkt aantal bouten vast.
Wat niet hoeft: stuurkolom, onderste deel van dashboard bij bestuurder (bij een 155 geminste).
Vergeet niet de koelvloeistof eerst in een schone bak af te tappen, anders krijg je bij het afkoppelen van de kachelradiateur (is alleen van onderuit te doen, dubbel verlengstuk voor ratel benodigd) de hele plens over je heen. Let goed op, nog lang niet alle koelvloeistof is er dan ook werkelijk uit, dop de uiteinden dus ff af (ducktape werkt prima), of hou een paar doeken bij de hand.
Verder is het wel veel werk, maar niet ingewikkeld, zolang je de boutjes/moertjes/schroefjes maar sorteerd tijdens het demonteren.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.