twee jaar geleden mijn Alfa 146 1.6 boxer gekocht, met slechts een sleutel, verder helemaal niets.
had bij de dealer al eens geinformeerd, maar dan was ik mijn enigste sleutel een week kwijt! En bovendien ook nog en behoorlijk bedrag.
Echter volgens de dealer de enigste mogelijkheijd.
tijdje mee gewacht.... engewacht...... tot.....
suppermarkt in,
snel weer terug naar de auto,
klep open,
haastig een paar kratjes bier in de bak, klep dicht, NEEEEE!
en te laat.
daar sta je dan, op 200m van huis, met de sleutels laggend op de hoerderplank en de deuren nog op slot!
Had ik even eerder een sleutel moetenlaten maken
Maar goed, kofferbakslot met wat moeite er uit geboord en klep weer open.
(Dicht bij huis heeft als voordeel dat je wel alles wat je nodig hebt op kunt halen).
kofferbaksot uitboren (de boutjes dan), is bij een 146 wel een aanrader: alleen moet ik nog steeds nieuwe boutjes hebben, verder geen schade.
toen besloten bij de sleutel & schoenmaker in sneek maar een sleutel voor de portieren bij te laten maken....
sta ik daar, zecht die man: met of zonder chip? geprogrammeerd? !!!!!
Geloof dat ik nog geen €30,- kwijt was! (kan ook best €12,- geweest zijn) en binnen 5 min was ik met twee sleutels weer buiten. dus ook nog op vooraad.
Eerlijk: ik ben niet 100% zeker dat mijn beveiliging nog werkt: de auto rijd ook als (het komt heeeel zelden voor) het key-lampje brand.
maar omdat het lampje bijna altijd uit is, neem ik aan dat dan de code ok is bevonden.
Kortom: laat je niets wijs maken door een dealer, gewoon bij een goede sleutelmaker vragen of hij ze na kan maken en je kan verzekeren dat zijn sleutels werken.
Of er moeten mensen andere ervaring(en) hebben??