Kabouter
Junior Member
Junior Member

Electronische ontsteking Giulia 1300?

di mar 01, 2005 12:05

Ondanks dat het al een paar keer aan bod is geweest kan ik het nergens meer terugvinden: Wat zijn de voordeligste opties om electronische ontsteking in een 1300 in te bouwen?

- Pertronix setje van bijv. Prins Bredevoort? icm extra sterke bobine? Weet iemand waar ik ze in de randstad kan kopen?
- Iets van een Golf ombouwen? (heb ik gehoord, maar kan het ook in oude fora niet vinden)

Thanks!

Groeten, Bas

p.s. weet iemand trouwens de bandenspanning voor mij Giulia? Of een instructieboekje? :?

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Electronische ontsteking Giulia 1300?

di mar 01, 2005 12:22

He Bas. Gebruik de Search even op het OUDE forum. Daar vindt je echt alles. Ff raadplegen op: Ontsteking. :wink:

Als je veel geld wilt besteden koop je een complete inbouwset bv lumention.

Als je handig bent en veel geld over wilt houden, Bouw je een onsteking van een Golf II om in een paar uurtjes.
Voor dat laatste is wel een vereiste dat je een BOSCH- verdeler hebt, want je blijft namelijk de originele vervroeging gebruiken :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

gino
Member
Member

di mar 01, 2005 12:58

Kan je niks met de onderdelen van een 75 of zo?
164 Super 3.0 V6

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Electronische ontsteking Giulia 1300?

di mar 01, 2005 13:07

Kan je niks met de onderdelen van een 75 of zo?
Tuurlijk dat kan ev ook, als je het maar simpel houdt en je vervroeging mee"verhuist". Je kunt toch beter een VW ontsteking slopen dan eentje van een 75??:biggrin:Is ook nog eens makkelijk en soms voor niks aan te komen. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Kabouter
Junior Member
Junior Member

di mar 01, 2005 14:02

Als je veel geld wilt besteden koop je een complete inbouwset bv lumention.

Als je handig bent en veel geld over wilt houden, Bouw je een onsteking van een Golf II om in een paar uurtjes.
Voor dat laatste is wel een vereiste dat je een BOSCH- verdeler hebt, want je blijft namelijk de originele vervroeging gebruiken :wink:
Kijk, da's interessant. Aangezien ik een bijzonder beperkt budget heb (het is mijn eerste auto...), en het vooral een leuke uitdaging lijkt die golf optie mij wel interessant. Ik heb een Bosch verdeler, en vroeg me af of iemand ergens beschreven heeft wat ik precies moet gaan zoeken op de sloop en wat er aangepast moet worden...

Kabouter
Junior Member
Junior Member

di mar 01, 2005 14:15

OK, heb het oude forum doorgespit en ik begrijp dat je door de grondplaat en het rotorasje ter vervangen er bent? Welke types Bosch zijn daar dan voor geschikt? Alleen Golf II? Ongeacht motortype, of alleen een 1.3?

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 01, 2005 18:28

IIG een 1.6 en 1.8 bouwjaren zo tussen 1986 en 1988??

|Je ziet zo of de goede verdeler erop zit. (In feite gaat het alleen om een Bosch verdeler met een zelfde diameter ivm het overzetten van de grondplaat. :wink:

Wel alles meenemen he: Dus: Verdeler, bougiekabels (aansluiting van je eigen set op bobine moet nl worden aangepast), bedrading. (zo te gebruiken) verdeler zelf ,koelplaat en stuureenheid en de bobine off corse. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Kabouter
Junior Member
Junior Member

di mar 01, 2005 21:19

OK duidelijk, je gebruikt dus de bobine van de golf.
Het asje wat dan in de vervroeging gaat gebruik je ook van de golf en daar zit dan een zender op, vergelijkbaar aan een pertronix unit? (da's zo'n ring die je over de nok heenschuift).

Uiteindelijk blijf je wel je eigen rotor en verdelerkap gebruiken?

(het wordt steeds interessanter dit project, houd wel van knutselen...) :lol:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 02, 2005 07:24

OK duidelijk, je gebruikt dus de bobine van de golf.
Het asje wat dan in de vervroeging gaat gebruik je ook van de golf en daar zit dan een zender op, vergelijkbaar aan een pertronix unit? (da's zo'n ring die je over de nok heenschuift).

Uiteindelijk blijf je wel je eigen rotor en verdelerkap gebruiken?

(het wordt steeds interessanter dit project, houd wel van knutselen...) :lol:

Nee ehh: Het asje en het huis gebruik je van eigen onsteking, en de vervroegingsgewichtjes en de veertjes ook. Je zet alleen het bovenste gedeelte van het verdelerasje over. (Waarop de Hall- gever bevestigd zit. Bij Alfa zit dit met een borgveertje vast. Bij de golf met en schroefje. Om dit pasend te maken dien je dit bovenste asje iets uit te boren, zodat je het borgveertje weer kunt gebruiken. ( Wel ff een ringetje eronder aanbrengen.) :wink:

Je rotor en verdeelkap kun je ook gewoon overzetten. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Kabouter
Junior Member
Junior Member

wo mar 02, 2005 16:21

Heb even een golf handboek nageslagen (leve het internet): je gebruikt hiervoor de electronische transistorontsteking van de niet-16v modellen?

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 02, 2005 18:49

Yep. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

giulietta116
Advanced Member
Advanced Member

Re: Electronische ontsteking Giulia 1300?

di aug 19, 2008 10:11

Ondanks dat het al een paar keer aan bod is geweest kan ik het nergens meer terugvinden: Wat zijn de voordeligste opties om electronische ontsteking in een 1300 in te bouwen?

- Pertronix setje van bijv. Prins Bredevoort? icm extra sterke bobine? Weet iemand waar ik ze in de randstad kan kopen?
- Iets van een Golf ombouwen? (heb ik gehoord, maar kan het ook in oude fora niet vinden)

Thanks!

Groeten, Bas

p.s. weet iemand trouwens de bandenspanning voor mij Giulia? Of een instructieboekje? :?

Ik zoek ook al het aansluit schema voor inbouw Electronische onsteking op een 105 serie ,heeft iemand een link of zo iets voor mij b.v.b.d ?

mvg Hans

Terug naar “Algemene Technische vragen”