Vanavond even compleet verrast door de 33, bij het aan remmen van een rotonde meende de 33 dat hij rechtdoor wou gaan. Dus mooi blokkerend begon hij te glijden. Rem los, weer rustig bij remmen en sturen maar het kwaad was al geschiedt, het linker voorwiel van de 33 ontmoette de stoeprand van de rotonde, maar voor de rest wist ik de boel keurig in het gareel te houden. Dus even gestopt en gekeken, ja een deuk in de velg (valt nog behoorlijk mee) maar de band had helemaal geen schade (zit net hagelnieuw Michelin rubber op, dus ik was blij).
Wel staat nu het stuur scheef, dus toch was de klap groot genoeg om iets te verbuigen. Ik vermoed zelf de stuurstang, het stuur staat nu 1/8e uit het midden naar rechts en bij loslaten van het stuur trekt de auto naar links. Voor de rest geen vreemde bijgeluiden, je hoor het wel een beetje knoeken, maar dat deed hij volgens mij ervoor ook al (je gaat er nu pas echt op letten).
Auto even op de krik gezet, even goed gevoeld aan het wiel (geen speling) en gekeken naar vreemde dingen maar kon eigenlijk niks vinden. Wel heb ik het idee dat de stuurstang bij het stuurhuis iets is gebogen. Maar vind het toch lastig te beoordelen. Camber lijkt aan beide kanten onveranderd. Het linker wiel wijst gewoon meer naar links.
In hoeverre kan het hier toch een kromme draagarm o.i.d zijn? Ik moet morgen met de auto naar het werk, heb geen alternatief dus de auto zal morgen een 200km maken. Is dit iets om me echt zorgen over te maken (natuurlijk, het is niet goed, maar is het ook gevaarlijk, lijkt me niet dat er iets zal afbreken). Tips om nog even te checken (spelingen, geluiden of wat dan ook) ontvang ik graag.
Stom stom, maar goed, dit soort dingen kan gebeuren.