zo jun 29, 2008 09:38
de originele constructie is inderdaad zeer roestgevoelig. Maar dat ligt aan andere factoren dan die 2 naadjes (zoals: slechte kwalitiet lassen, minimaal tot helemaal geen bescherming tegen roest, staal kwaliteit, lakkwaliteit). Zoals op de foto boven is goed. Als een auto goed gerestaureerd is, is het ook geen zwakke plek meer , want dan wel goed geconserveerd. Ook bij bertones is dit zo.
Overigens over doorgelast:
Een straatauto heeft nu eenmaal een zekere mate van flexibiliteit, omdat anders het comfort inboet. En als je dan voor de stevigheid wilt doorlassen, is dit wel de laatste plek die enige invloed heeft. Dan zou ik toch echt bij de binnenkant beginnen, dus langs tunnel en binnenzijde binnendorpels, naar de wielophangingspunten toe. Buitendorpels en zeker die naadjes voegt niets tot zeer weinig toe.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.