ik heb een vraagje aan iedereen die dit weet...... Ik heb een alfa romeo 156 1.8 1998 die perfect zijn werk doet en heb hem al bijna 2 jaar zonder problemen. Op dit moment heb ik hem al staan op 234.000 km en ga binnenkort WEER mijn distributieriem vervangen, draagarmen, waterpomp, plus nieuw oliefilter.
Maar wat mij opviel is wanneer ik iets boven de 2000 toeren rij, dat ik dan een of ander geratel hoor, of ik nou gas geef of laat lopen, altijd iets boven de 2000i Iemand ervaring mee en enig idee of het de nokkenasversteller kan zijn?? Wat ik mij nog vaag kan herinneren is dat ik het 1.5 jaar terug ook had, maar toen ik mijn nokkenasversteller, en distributieriem had versteld/vervangen heb ik het niet meer gehoord tot pas geleden. Ik hoop dat iemand her iets over weet. Nog iets anders, sinds pas werkt mijn stuurbekrachtiging met koude motor optimaal en met warme motor niet, terwijl ook mijn vloeistof op goede hoogte zit. Snapt iemand dit misschien???? En hoeveel kan zo een motorblok mee ( ik zie namelijk nooit een 1.8 ts met 300.000 km) >>???
Voor de rest ZEKER geen klagen over de alfa 156, rijd er met plezier in.