Ik wil binnenkort de bak van mijn 75 2.0TS opentrekken en reviseren.
Mijn vraag aan de kenenrs is.....
Hoe en of wat moet ik doen/denken en wat moet ik absoluut niet doen?
Wat zal ik allemaal vervangen?
Wat kost dit ongeveer?
Waar goed te verkrijgen?
Is het sperdiff ook eenvoudig te reviseren? Of is dat vervangen?
Alle tips en trucs zijn welkom.
Als er eerder topics hierover zijn geweest graag een linkje
Bedankt!
He Barry, is al een hoop over geschreven, dus idd ff met de zoekfunctie aan de gang..
Ik ben ook geen bakkenguru maar dit weet ik er van:
Vooraf proberen te concluderen wat er aan schort :slecht schakelen/kraken(syncromeshringen van betreffende versnellingen ver heen), veel speling op t schakelmechanisme (grote vrije slag van de pook, voor dit schakelmechanisme is ook een revisiesetje te krijgen), gierende geluiden uit de bak bij belasten (baklagers, of erger; slijtage aan kroon en pignonwiel van je diff), evt andere nare geluiden.
Diff zelf reviseren/ speling afstellen is mi specialistenwerk.
Check ook direct de staat van de koppeling, evenals de bakrubbers waarmee de bak op de dwarstraverse rust, ook het centrale ophangrubber achter boven t diff bekijken.
Ook de cardanasrubbers controleren op scheuren en ontbrekende delen.
Nu je toch aan t hobbyen bent kun je wellicht ook de achterremmen opfrissen, dit gaat een stuk handiger op de werkbank als onder de auto....
Evt verse handremkabel indien nodig, kost weinagh e nu is t moment dat je er makkelijk bijkunt...
Vóór demontage van de cardanas even merken hoe ie tegen de bakflens en vliegwiel zit, indien in een andere positie terug gemonteerd heb je grote kans op trillingen en andere narigheid.Ook als je deze as splitst om het middelste cardanasrubber te vervangen>vooraf de positie tov elkaar merken!
Suc6,grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...