R11i

Ventilator en APK

za feb 02, 2008 16:30

Hallo mensen,

Het lijkt er zeer sterk op dat mijn ventilator is overleden, de laatste geluiden waren die van zwaar lopen en hoop gepiep/gekraak. Hierna geen responsie meer op de 3 standen schakelaar.
Aangezien ik al twee maanden loop te worstelen om mijn auto naar de APK te krijgen (ABS problemen), baal ik hier ontzettend van omdat het vervangen van een dergelijk unit een enorme ... is (de tweede).

Maar een ventilator is verplicht bij de APK of is er een slinkse wijze om hier onderuit te komen? Misschien kan ik een 24Volt föhn even ertussen klussen dat er tenminste iets blaast :roll: ??
Ik moet nu gaan opschieten omdat je tegenwoordig automatisch een boete krijgt opgestuurd (terwijl ik niet deelneem in het verkeer!!!!) En het feit dat ik aanstaande zondag weer voor een maand naar het buitenland vertrek! :?

Iemand ideetjes of een dergelijke situatie meegemaakt?

mvg Ralph.

chu
Full Member
Full Member

Re: Ventilator en APK

za feb 02, 2008 17:35

Hallo mensen,

Het lijkt er zeer sterk op dat mijn ventilator is overleden, de laatste geluiden waren die van zwaar lopen en hoop gepiep/gekraak. Hierna geen responsie meer op de 3 standen schakelaar.
Aangezien ik al twee maanden loop te worstelen om mijn auto naar de APK te krijgen (ABS problemen), baal ik hier ontzettend van omdat het vervangen van een dergelijk unit een enorme ... is (de tweede).

Maar een ventilator is verplicht bij de APK of is er een slinkse wijze om hier onderuit te komen? Misschien kan ik een 24Volt föhn even ertussen klussen dat er tenminste iets blaast :roll: ??
Ik moet nu gaan opschieten omdat je tegenwoordig automatisch een boete krijgt opgestuurd (terwijl ik niet deelneem in het verkeer!!!!) En het feit dat ik aanstaande zondag weer voor een maand naar het buitenland vertrek! :?

Iemand ideetjes of een dergelijke situatie meegemaakt?

mvg Ralph.
Ik had hetzelfde verhaal maar dan met verzekering.
Maar ik heb hm uiteindelijk geschorst. Naar aanleiding van je verhaal kan je em misschien ook schorsen (kost 29euro voor een auto die ouder is dan 15jaar is goedkoper dan de boete)
Volgens mij krijg je niet zo snel een boete thuisgestuurd.
Als je ze hm buiten zien en ze checken je kenteken na, dan heb je de boete wel.
ik had mijn alfetta 2maanden niet apk gekeurd...
Mijn ventilator/aanjager deed het ook niet meer, deze heb ik doorgelinkt met aparte schakelaar naar de accu toen deed deze het wel alleen voluit.
De eis van de apk is dat ie het doet, maakt niet uit of ie het niet in de 3/4 standen doet maar moet gewoon doen.
De remmen die zou je gewoon ff goed moeten maken.

R11i

RE: Ventilator en APK

za feb 02, 2008 17:49

Remmen doen het inmiddels weer...
Schorsen heb ik al eens vaker gedaan, alleen moet ik dan een ruimte hebben welke ik niet heb en de schorsing kan je niet binnen 3 weken ongedaan maken. Ik ben nog wel van plan er mee te gaan rijden namelijk..

Ik zal eens kijken of dat doorlussen voor mij gaat werken, goed idee!

gr, Ralph.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

za feb 02, 2008 20:12

Ik heb bij de APK controle nog nooit iemand mijn fan zien controleren. Neemt niet weg dat het wijs is dat ie wel werkt voor je eigen veiligheid. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Ventilator en APK

za feb 02, 2008 20:13

Ik heb bij de APK controle nog nooit iemand mijn fan zien controleren. Neemt niet weg dat het wijs is dat ie wel werkt voor je eigen veiligheid. :wink:
ik wel... is apk verplichting... aantal standen maakt niet uit als de fan maar aan en uit kan!
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za feb 02, 2008 20:24

ik wel... is apk verplichting... aantal standen maakt niet uit als de fan maar aan en uit kan!
Als ze mijn haardos zien geloven ze wel dat de fan goed werkt, :biggrin:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

chu
Full Member
Full Member

za feb 02, 2008 20:27

als ik een auto moet gaan keuren is het eerste wat ik doe in de auto zitten fan aan wissers sproeiers gordel lampen aan toeter checke :wink:
Je kan bijna overal schakelknopjes kopen ff kabels van fan loshalen, vastzetten aan de nieuwe knop ff kijken offie het doet...
en dan naar de keuring ff melden dat dit de knop is... moet het goed zijn
Weetje ook direct of je fan het doet of niet :wink:

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice

za feb 02, 2008 21:13

O is dat de oorzaak.Maar zonder gekheid, ik dacht dat jij dat wel zou weten
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

za feb 02, 2008 21:48

jongejongejonge...

Ff naar de Halfords, en zo'n 12V aanjagerpropellortje halen, met zuignap op het dash en ingang peukenaansteker. Is goed genoeg hoor. Mogen ze onmogelijk op afkeuren. Het gaat niet om het hebben van een fan maar om het hebben van voorruitontwaseming. Je hebt blowertjes met een gloeispiraal, en dus warme lucht. Hoewel die warme lucht nog niet eens hoeft. Maar wel makkelijk en werkt ook nog eens prima. Ik gok op een 12.95 bij de Halfords. Been there done that.

Denk creatief jongens, denk lateraal!!!!!

:wink:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za feb 02, 2008 22:01

zolang je maar lucht op de voorruit blaast is de moraal van het verhaal... :P 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za feb 02, 2008 22:15

O is dat de oorzaak.Maar zonder gekheid, ik dacht dat jij dat wel zou weten
Jij weet wel dat ik dat weet weet je. Maar je wist niet dat ik weet dat ze dat bij mijn APK kennelijk niet geweten hebben. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za feb 02, 2008 22:43

ik weet dat je denkt dat je begrijpt wat ik dacht maar ik ben er niet zeker van dat je begrijpt dat wat ik dacht niet was wat ik bedoelde... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

GiuliaReis
Full Member
Full Member

zo feb 03, 2008 07:54

Haal de weerstanden er een tussen uit en vebind de draad naar de weerstanden eems naar massa.
Zie ook hier :wink:
Thoughts of an idle mind

Terug naar “Algemene Technische vragen”