De 147 1.6 veloce (2001) van m'n broer blijkt nogal wat olie te verbruiken, ongeveer 1 op 500km. Niet echt een leuke conclusie als je de auto net een paar weken hebt en ook niet erg netjes van de (particuliere) verkoper om dit niet te melden. Gewoon genaaid dus.
Mgoed het probleem ligt er nu en het moet opgelost worden. Mijn idee was om er eerst een wondermiddeltje in te kiepen, wellicht dat dit nog wat verbetering oplevert tot we er aan toekomen om het definitief op te lossen. Iemand ervaring?
De definitieve oplossing zal zijn of deze motor op laten knappen of een nieuw/ revisieblok. Eéntje van de sloop is geen optie gezien het bouwjaar en de staat van de auto.
Zijn er nieuwe of revisieblokken (Vege??) te koop voor deze auto en weet iemand wat dat ongeveer kost? En dezelfde vraag natuurlijk voor het aanpakken van de huidige motor, het gaat in ieder geval om de zuigerveren (hij pluimt flink bij stevig doortrekken) maar het lijkt me niet onverstandig om ook de kop gelijk te laten doen. Dwz klepseals vervangen en kleppen inslijpen denk ik. Het drijfwerk laten we dan wel ter beoordeling aan het revisiebedrijf.
Hoe bouw je bij een 147 de motor uit? bovenlangs of onderlangs? met of zonder bak?