(Opmerkelijk dat in mijn instructieboekje van de 155 zulke technische zaken omschreven staan. Dat heb ik bij andere merken nooit gezien

Bij andere merken verstoppen ze de zekeringen niet op 210128381 onlogische plekkenBij je linkerveerpoot zitten ook nog een aantal zekeringen. Onderandere voor het contactslot. Die kun je ook nog controleren.
(Opmerkelijk dat in mijn instructieboekje van de 155 zulke technische zaken omschreven staan. Dat heb ik bij andere merken nooit gezien)
Tis morgen geweestIk zal vrijdag de auto wel weer op kunnen halen. Ben er neit echt van overtuigd dat ze het probleem vinden kunnen.
Ga zelf wel alles aan de ECU testen en kijken of die wel constant stroom krijgt.
Wellicht dat ik morgen wat meer weet als ze me weer gebelt hebben.
Bij mijn weten zit er geen fuel-cutoff op de 16V TS motronics? Hij zou een aantal graden later moeten gaan vonken, meer niet voor zover ik weet. Probeer eens met de stekker van de pingelsensor los te starten, als dat lukt en je probleem is weg moet het wel duidelijk zijn. Je eigen idee dat je gasklepsensor niet helemaal fris meer kan zijn en dat dat het misschien is had ik ook al geopperd, ik zou eens kijken of ik een gasklep kan lenen ergens en m'n stekkers goed inspuiten (dat inspuiten is vast al gebeurd) om te zien of dat helpt. Ik heb helaas geen spare liggen daarvan, maar op de ARTC moet zoiets te vinden zijn.Ik heb de auto terug. Dikke rekening betaald. Maar zij wisten absoluut niet meer waar ze het zoeken moesten.
Maar alles is nog steeds zoals het was. Ik heb inmiddels de EGR afgekoppeld. Dus deze deot ook niet meer mee.
Nu ben ik uiteraard verder wezen speuren op internet.
Als ik zeg: Defectie pingelsensor / klopsensor. Zou dit mijn problemen kunnen verklaren? Ook zat ik te denken aan eventueel toch een defecte/slechte gaskleppositiesensor die op soms op de sleepcontacten toch geen signaal meer geeft. (maar dit laatste verklaard denk ik niet mijn wegvallende toerenteller)
Die Pingelsensor/klopsensor, zou deze mij de nek om draaien steeds?