phantomlord

Ipod in 147

vr nov 23, 2007 14:41

Ik heb sinds kort een 147, ben overgestapt van Lancia (lybra 2.0 20v) naar alfa 147 19 JTD 16v Mjet, de keuze bevalt me prima.
Ik heb alleen 1 vraag, in mijn lancia had ik een ipod aangesloten via het cassettedeck met een adapter.
In mjin Alfa zit dus een cd speler in het ics (of hoe je dat bij Alfa noemt) dus ik zou graag willen weten of het op een andere
manier mogelijk is om een ipod aan te sluiten.
Zit er bijvoorbeeld aan de achterkant van het ics een tulpaansluiting voor bijv een extra wisselaar iod.?

Andretti Molletti

RE: Ipod in 147

vr nov 23, 2007 16:05

Makkelijkst en meest universeel is een FM "zendertje" kopen en dan je Ipod via de radio beluisteren.
Er is wel een kabeltje vor leverbaar lees maar in de link hieronder
Antwoord

Gebruik de zoekfunctie eens want er is al meer over geschreven.
zoek

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

vr nov 23, 2007 16:24

Als je geen CD-Lader hebt kan je bij de dealers 'n kabel laten aansluiten op de uitgang die anders voor de CD-Lader is voorzien ; ICS heb ik toch begrepen dat je 'n connect nav systeem hebt .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Ipod in 147

vr nov 23, 2007 16:29

Makkelijkst en meest universeel is een FM "zendertje" kopen en dan je Ipod via de radio beluisteren.

Heb ik ook. gebruik het zowel in de nieuwe als in de oude auto's. Werkt prima.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 23, 2007 16:36

Heb ik ook. gebruik het zowel in de nieuwe als in de oude auto's. Werkt prima.
Maar in Nederland is het technisch gezien illegaal geloof ik, etherpiraterij! Niet dat je daar ooit voor aangehouden zult worden, maar toch wel grsppig.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Andretti Molletti

vr nov 23, 2007 17:10

?
volgens mij blijft het onder een bepaaldt zendvermogen waardoor het wel mag... maar zeker weten doe ik dat niet.

alfa147man
Full Member
Full Member

vr nov 23, 2007 17:31

Achteraan de radio in de 147 zit een mini ISO aansluiting.
Er bestaan snoertjes met aan de ene kant een mini iso stekker en aan de andere kant een 3,5mm stereo jack.
Het enige dat je moet doen is een 'brugje' in die iso stekker leggen zodat je radio een externe geluidsbron (in jouw geval de iPod) kan afspelen.

De Cd speler in de radio kan je dan niet meer inschakelen, tenzij je een schakelaartje in dat brugje zet. Maar met een goeie MP3 speler (iPod of portable Minidisk) hoef je geen CD's meer in de auto laten liggen en heb je altijd een massa muziek bij.

Voordeel ten opzichte van een FMzendertje is dat je met dit kabeltje minder kwaliteitsverlies hebt.

succes
** 147TS, 75TS **

Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member

vr nov 23, 2007 17:32

Heb ik ook, werkt helemaal prima. Voor een paar tientjes bij Dixons op de kop getikt..........

Van de zomer kunnen genieten van 12 uur non-stop mp3-tjes op weg naar Zuid-Frankrijk........

Grtz,

Alfa75JC
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

phantomlord

ma nov 26, 2007 20:30

Thanx voor de vele adviezen, ga een en ander eens uitproberen.

Terug naar “Algemene Technische vragen”