Na 30.000km met veel plezier op G3 te hebben gereden (155 1.8 TS 16V) gaat er nu iets mis; daar waar de computer na een paar 100 meter normaal probleemloos overschakelt van benzine naar gas, begint de motor de pruttelen en te protesteren. De snelheid valt terug en de motor valt uit. Als hij wel blijft lopen valt de motor alsnog uit zodra toerental stationair is (bij terugschakelen bijvoorbeeld). Opnieuw starten is geen probleem, maar zodra het systeem overschakelt naar gas gaat het opnieuw mis. Ook in onbelaste toestand (in zijn vrij op 2000 toeren houden bijvoorbeeld) gaat het mis en begint de motor nogal luidruchtig te protesteren. De gastank is nog zeker half gevuld.
Ter volledigheid; Auto heeft 35.000km geleden een nieuwe gastank gekregen. Vorige week heb ik één keer een kort inhouden bemerkt bij rijden op gas en heb ik eenmaal het lampje van de inspuiting kort zien branden.
Wie herkent bovenstaande symptomen en weet wat er mis kan zijn? Als iemand een indicatie kan geven van de kosten stel ik dat ook op prijs.
alvast bedankt,
Robbert