Kan je d'r alles van vertellen. Ik heb net van een Q4 de riem verwisseld (en de halve motor in de wrinkle coating gezet

zie avatar) en heb nu een 24V van een clubgenoot met riemschade staan.

Als je van te voren de tandwielen even goed merkt ben je daarvoor geen speciaal gereedschap nodig. Als je de tandwielen los wil halen moet je ook de assen even goed tov de tandwielen merken. Achterop aan de zijkant van de nokkenassen staan merktekens. Krukas op tijd zetten kun je met het merkteken voor op de krukaspoelie.
Riem op spanning zetten moet met een speciaal stukje gereedschap die je zelf kunt maken en met een 1,6mm rvs lasdraadje moet je de spanner blokkeren. De afstand tussen de spanner is maatgevend voor de spanning. De afstand moet tussen 3.1 en 3.6mm liggen.
Ik heb er een fotoreportage van gemaakt evenals bouwtekeningen voor het gereedschap maar moet dat nog in een .pdf'je verwerken en online zetten. Dus daar heb je nog even niks aan.
Heb je die Alfa van Gazenbeek uit Diemen gekocht?