Help !
Mijn bertje uit 1972 produceerde vanmiddag opeens een gigantische hoeveelheid witte rook uit de uitlaat. Ik rij elke dag heen en weer naar mijn werk en na aanschaf afgelopen zomer heb ik er zonder problemen al ruim 4000 km mee gereden, tot nu dus. Motor liep ook als een zonnetje.
Ik stond vlak bij huis voor het stoplicht en zag de uitlaat iet wat roken, kan dus, maar doet ie normaal niet. Na een paar honderd meter werd het ineens erg wit achter, zo wit dat je er niks meer door heen zag. De auto meteen geparkeerd en afgezet. De uitlaat rookte nog een aardig tijdje witte rook. Na inspectie van de motor niks te zien aan de buitenzijde van het blok. Voorzichtig de radiatordop losgeschroeft en zo op het oog nog koelvloeistof aanwezig. Ik ben dus bang dat de witte rook van de olie is gekomen. (Agip 15W40)
Morgen gaan we de olie maar eens peilen, maar...................................(stiekem de motor nog even gestart en hij loopt nog wel, gelukkig)
Wie weet zowel wat er aan de hand is en wat verder ??

mailen mag ook, evenals bellen
witte80@zonnet.nl
06-18094774 tot vrijdag 14.00 want dan moet ik echt naar Italy tot 12/10 (Lago di Idro, Arese ed, is gelukkig al betaald