Ik dacht dat de 2.5 V6 'Europa' volledig TS-spec was (M8 bouten, geen separate kooi). Kennelijk is dat dus niet zo! Mijn fout!
Er zijn wel meer rare dingen aan de 2.5v6 tov een 3.0v6Nu ben ik er echt van in de war![]()
Ik dacht dat de 2.5 V6 'Europa' volledig TS-spec was (M8 bouten, geen separate kooi). Kennelijk is dat dus niet zo! Mijn fout!
Het kan dus veel makkelijker. Je pakt de flenzen van de oude bak en die monteer je op de TS bak. Dan kan je alles met M10 monteren zoals het hoort. Schijven van een V6/Turbo hebben ook gaten voor die M10 bouten en schijven voor een TS gaten voor M8 bouten. Maar zoals ik al zei: bakflenzen van een V6 monteren........
Die steekassen (dus de assen die de v-bak ingaan) zijn met de kapotte bak mee, waren btw ook kapot.In jouw geval:
Ten eerste idd 12.9 bouten. (M8 ) Check, morgenochtend Inbus M8 idd 12.9
Ten tweede: zoek een passende buis (mag van alles zijn, ook alu of messing o.i.d) en zaag daar bussen van om de ruimte op te vullen.Check, had al wat gevonden in het magazijn moet er alleen de schroefdraad uit boren
Maar, kun je de steekassen niet omwisselen? Weet niet of dit past? Bij de Alfetta wel. Ik heb e.v.t. dus passende steekassen met M10, die zeker in je 75 bak passen. Tenzij: een TS bak andere steekassen heeft als 75 bakken zonder sper.........