AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: versnellingsbak

do sep 20, 2007 09:56

Zo zit ik ook met de 1800bak onder de 75.

Soms schakeld die wel goed naar de 2 en andere keren niet. :?
Zou dus in de verbindingen moeten zitten!
Heb er nog steeds niet naar gekeken :roll:

Rcc
Full Member
Full Member

do sep 20, 2007 18:24

Bedankt voor jullie antwoorden hier kan ik tenminste wat mee :D :D Ik zal jullie in de toekomst nog wel vaker lastig vallen met mijn vragen denk ik.

Groeten

Robin

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr sep 21, 2007 13:01

Als ik het zo lees is het inderdaad een kwestie van speling op bedieninsmechanisme en eventueel ook oude olie.
Transaxle zal nooit echt snel en makkelijk schakelen. Echter trefzeker vlot en zonder kraken kan gewoon als je de pook met beetje gevoel hanteert. (en alles redelijk fris is)

Zou sowieso de olie v/v tenzij je zeker weet dat dit recent gebeurd is. Is kortse slag.

Ben het met een ding niet eens: bedieningsmechanisme speling vrij maken is geen klusje wat niks voorsteld. Je kan overal zeer beroerd bij en moet het nodige weg halen. Met een brug in een droge garage een gepiel. Met kriksteunen op straat vind in het grenzen aan masochisme.
De benodigde onderdelen waren tijdje terug allemaal nog nieuw te koop. Check www.classicalfaparts.nl
Mocht je nalopen bakbediening uitbesteden ga dan naar een garage waar ze echt bekend zijn met alfa transaxles.
En dat zijn lang niet altijd alfadealers meer! Navragen en geen genoegen nemen met het "natuurlijk meneer" van een een of andere a technische receptionst die nog geen 33 van een 75 kan onderscheiden........(als hij die uberhaupt nog kent)

Succes,
DJ

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: versnellingsbak

vr sep 21, 2007 13:04

Met kriksteunen op straat vind in het grenzen aan masochisme.
Zoals zoveel werk aan een transaxle :twisted:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr sep 21, 2007 13:08

Met kriksteunen op straat vind in het grenzen aan masochisme.
Zoals zoveel werk aan een transaxle :twisted:
Goh u bent ook bekend met sleutelen aan deze fijne auto's........... :wink: :D

Mzzl,
DJ

Rcc
Full Member
Full Member

vr sep 21, 2007 18:54

Onderhoud van mijn 156 laat ik altijd door de alfa-expert in soest doen. En daar ben ik heel tevreden over dus de 75 gaat daar ook naar toe.

Groeten

Robin

_Pieter_
Guru
Guru

vr sep 21, 2007 19:22

Mocht het schakelmechanisme op de bak speling vertonen, kan het ook geheel achterwege blijven.
De Alfetta heeft gewoon 1 stang rechtstreeks van bak tot pook zonder het 'isostatische' gedoe.
Zal wel met een beetje gerommel op een 75 te bouwen zijn.
Weet niet of een Alfetta korter of langer in de wielbasis is (afstand van bak tot pook)

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr sep 21, 2007 19:53

Mocht het schakelmechanisme op de bak speling vertonen, kan het ook geheel achterwege blijven.
De Alfetta heeft gewoon 1 stang rechtstreeks van bak tot pook zonder het 'isostatische' gedoe.
Zal wel met een beetje gerommel op een 75 te bouwen zijn.
Weet niet of een Alfetta korter of langer in de wielbasis is (afstand van bak tot pook)

Groeten, Pieter
Het alfetta schakelmechanisme is helemaal waardeloss! Okay, spelingsvrij best acceptabel en er kan feitelijk maar één bus verslijten, dat zijn dan de voordelen. Maar het schakelt volkomen ruk in vergelijking met een goed 75-mechanisme! grote schakelwegen en vaag gevoel........ Laat dat 75 mechanisme eens nakijken, opvullen/ aandraaien/ bus vervangen, wat van toepassing is en gij zult versteld staan. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Algemene Technische vragen”