De achterremmen zitten er niet voor niets. Ze zitten er niet alleen om de remweg iets te verkorten maar zeker ook om de auto meer in balans te houden tijdens het remmen.Klopt K(la)as. Gevolg: Hoe meer je auto duikt, hoe minder remkracht er door de achterwielen op straat kan worden gezet.
Ga je meer druk naar de achterremmen sturen, dan verminderd het duiken met geen mm, maar zal dit resulteren in blokkeren.
Als je dat niet met beleid doet, ga je rond. Als je denkt van niet, moest je dat maar eens proberen op eengroot, leeg parkeerterrein.Wat gebeurd er volgens jou als je uitsluitend de handrem aantrekt? Gaat ie dan duiken of trekt die de kont omlaag?
Als je eruit bent hoor ik het wel![]()
Nou dan kan jij niet sturen YuriAls je dat niet met beleid doet, ga je rond. Als je denkt van niet, moest je dat maar eens proberen op eengroot, leeg parkeerterrein.
Onzin!.Het instellen van de remkrachtverdeler achter is grootte onzin. Er zit wel een stelmogelijkheid op, maar de instelling voor deze veer die als het ware de remkracht dient te verminderen bij het omhoog gaan van de achterkant is lariekoek. De veer blijft bij elke instelling dezelfde. Het is namelijk geen conische as waarop de veer rust maar gewoon een ronde. Het maakt dus nie uit hoe je de instelling instelt (inderdaad Hierover heb ik mij ook verbaast). Er valt dus niet te spotten met de orginale alfa instelling. Of je moet een eigen instel onderdeel maken (die bijv. wel uit een conische as bestaat).
m.v.g.
Als het totaal geen effect zou hebben, zou de remkrachtverdeler ook niet harder remmen bij zwaardere belasting van de auto. Dit doet die dus wel, test het zelf maar eens door de auto op te krikken bij zowel de kriksteun als onder de as. Dit geeft een verschil in remkracht achter, de wielen zijn als het goed is nog met moeite rond te draaien (kriksteunen). Indien je bij de as opkrikt, lukt het niet meer om het wiel rond te draaien.Er is inderdaad een stel mechanisme te verstellen in een sleuf rand, maar neem van mij aan dat dit totaal geen effect heeft. Haal alles maar eens uit elkaar en je zult tot dezelfde verbazing komen over dit stel mechanisme.
Ik ben het uiteraard wel met je eens dat deze stel mogelijkheid aanwezig zou moeten zijn (inderdaad bijvoorbeeld bij verlagen van de auto).
m.v.g.
Ik heb instelbare Koni rood schokdempers rondom. Met de dempers is echt niks mis meeDie verdeling (5 of 12 kilo) heeft te maken met het oppervlak van je remcylinders en de blokken op de schijven achter in verhouding met hoe het voor zit. Omdat de zuigers van je remtangen en de blokken op de schijven een ander oppervlak hebben dan die in de remtrommels, moet je de veerspanning dus op die voor schijven zetten om dezelfde verdeling in remvertraging te krijgen als met trommels.
Als je auto te veel duikt voor maar verder niet te laag ligt, moet je dikkere veren voor monteren, maar vooral de ingaande demping van je voorschokdempers controleren. Dikke kans dat die versleten zijn en je daarom zo ver duikt. Ja, met versleten schokdempers rem je ook slechter omdat met harder remmen je gaat slippen, dus ik zou het daar zoeken en niet in het orginele remsysteem. Als je orginele schokbrekers nog goed zijn maar ze bevallen je niet, kijk dan naar een set goede sportdempers, koni geel is instelbaar maar alleen de uitgaande demping, bilstein is niet instelbaar.