Andretti Molletti

RE: Alfa 75 problemen bij warme/hete motor

wo sep 05, 2007 17:38

Controleer je pluspool van je accu, met name de M6 aansluiting vd twee rode extra kabels op de plus.
En idd de Gele 75TS van destijds Sander QV is het onderwerp geweest van deze meting betreffende de slingering van de krukas en amplitude variatie in het BDP signaal..

Gezien je L-jetronic kan dat iig het probleem niet zijn ;)

Na 15 minuten kan je tankinhoud al behoorlijk op temperatuur zijn... de benzine loopt continu langs een behoorlijk warme motor, en daarnaast hangt de standaard tank naast/tegen de uitlaat aan...

Als je vragen stelt:
a) wees duidelijk in type auto/motor bouwjaar evt veranderingen t.ov. standaard.
b)spreek niet de gegeven antwoorden of suggesties tegen... komt op mij persoonlijk iig wat rottig over..desondanks ga ik wel van een goede wil uit en heb ik je nog wat meer suggesties gegeven nu er iets meer duidelijkheid is.

PS Na nogmaals lezen gok ik op een TS vanwegen het vervangen van de verdeelkappen=meervoud=uniek kenmerk TS..

wirno
Junior Member
Junior Member

RE: Alfa 75 problemen bij warme/hete motor

wo sep 05, 2007 18:16

Als je vragen stelt:
a) wees duidelijk in type auto/motor bouwjaar evt veranderingen t.ov. standaard.
b)spreek niet de gegeven antwoorden of suggesties tegen... komt op mij persoonlijk iig wat rottig over..desondanks ga ik wel van een goede wil uit en heb ik je nog wat meer suggesties gegeven nu er iets meer duidelijkheid is.

A Alfa 75 ts bouwjaar 1990, motor technisch geen veranderingen.

B Het is absoluut niet mijn intentie geweest om iemand te beledigen, mocht dit wel het geval zijn, of zijn er mensen die dit zo hebben op gepakt. Hiervoor mijn welgemeende excuus.

Wat de L jetronic betreft. Ik dacht dat de luchtmassameter een L jetronic genoemd werd.

Mvgr Arno

Andretti Molletti

Re: RE: Alfa 75 problemen bij warme/hete motor

wo sep 05, 2007 19:17

Controleer je pluspool van je accu, met name de M6 aansluiting vd twee rode extra kabels op de plus.
En idd de Gele 75TS van destijds Sander QV is het onderwerp geweest van deze meting betreffende de slingering van de krukas en amplitude variatie in het BDP signaal..

Gezien je L-jetronic kan dat iig het probleem niet zijn ;)

Na 15 minuten kan je tankinhoud al behoorlijk op temperatuur zijn... de benzine loopt continu langs een behoorlijk warme motor, en daarnaast hangt de standaard tank naast/tegen de uitlaat aan...

Als je vragen stelt:

PS Na nogmaals lezen gok ik op een TS vanwegen het vervangen van de verdeelkappen=meervoud=uniek kenmerk TS..
en dat klopt dus! :wink:
Check bovenstaande punten maaar eens, de bdpsensor is eigenlijk alleen goed te controleren met een oscilloscoop!

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 05, 2007 19:50

L-jetronic en een BDP sensor??

waarom dacht ik dat het een V6 betrof?
Dat dacht ik in het begin ook vanwege de L-Jetronic maar dat bleek dus niet zo te zijn :wink:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Andretti Molletti

wo sep 05, 2007 20:10

L-jetronic en een BDP sensor??

waarom dacht ik dat het een V6 betrof?
Dat dacht ik in het begin ook vanwege de L-Jetronic maar dat bleek dus niet zo te zijn :wink:
pffffffffff ik dacht al dat ik dementeerde :lol:

Terug naar “Algemene Technische vragen”