Ik heb idd twee manieren geprobeerd: rechtstreeks vanaf de accu naar 30 en vervolgens van 87 naar de startmoror weer op schroefdraad voor de hele dikke rode draad. De dunne zwarte naar 85 en vervolgens van 86 naar de massa.
Even voor mijn oriëntatie: als ik de startmotor rond wil laten gaan dmv kortsluiting watmoet ik dan doen?
Als ik dat weet dan wordt allen helder en kan ik de fout in mijn aansluiting makelijk opsporen.
Nog even goed na zitten denken en het klopt niet helemaal wat ik gisteravond schreef

.
Op je startmotor zitten 2 aansluitingen, de dunne draad vanaf het contactslot en de dikke vanaf de accu.
De dunne stuurt het relais bovenop je startmotor aan, de dikke is voor de startstroom naar je startmotor.
Wat er gebeurt bij veel transaxle modellen is dat er teveel weerstand over het contactslot staat waardoor het startmotorrelais (soms) niet bediend wordt (dunne draad).
Door een extra relais te plaatsen stuur je met het contactslot draadje (de dunne van je startmotor) het extra relais aan, via aansluiting 85. Vanaf je accu trek je een extra draad naar de 30, en vanaf de 87 naar de startmotor (waar eerst je dunne draad zat!). De 86 naar de massa had je al goed.
Kortom de dikke draad op je startmotor gewoon laten zitten. De dunne draad die vanaf je contactslot loopt via het extra relais laten lopen, zodat je startmotorrelais rechtstreeks voldoende stroom vanaf de accu krijgt (maar via het extra relais aangestuurd door je contactslot).
Enne, inderdaad de brandblusser paraat!