Mijn uitlaat (nou, ja, van mijn146) was lek en hebben ze gelast, nu klinkt ze nog steeds erg sportief maar de uitlaat is gerepareerd, kun je daar en boete voor krijgen??
Dat vond ik dus ook, maar de garage (een zeer betrouwbare) heeft het gat dichtgelast en vertelde mij dat ze nog wel nog zoveel herrie maakte en als ik dat storend vond er een nieuwe uitlaat onder moestWat ik vreemd vind aan dit verhaal is dat de uitlaat na reparatie 'sportiever' is gaan klinken. Ik kan me voorstellen dat er ergens een gaatje in gevallen was, hierdoor lekt de uitlaat en zou hij dus meer geluid gaan maken. Wanneer ze dit gat weer dicht lassen, en de uitlaat dus in principe weer gasdicht is, zou de uitlaat ook weer zoals origineel moeten klinken (of ben ik nou gek?).
En voordat het gat erin kwam maakte hij hetzelfde geluid, of heb je het idee dat ie in korte tijd toch wel meer geluid is gaan maken?Dat vond ik dus ook, maar de garage (een zeer betrouwbare) heeft het gat dichtgelast en vertelde mij dat ze nog wel nog zoveel herrie maakte en als ik dat storend vond er een nieuwe uitlaat onder moestWat ik vreemd vind aan dit verhaal is dat de uitlaat na reparatie 'sportiever' is gaan klinken. Ik kan me voorstellen dat er ergens een gaatje in gevallen was, hierdoor lekt de uitlaat en zou hij dus meer geluid gaan maken. Wanneer ze dit gat weer dicht lassen, en de uitlaat dus in principe weer gasdicht is, zou de uitlaat ook weer zoals origineel moeten klinken (of ben ik nou gek?).
Waarschijnlijk is het uitlaatsysteem gewoon wat aan het verouderen, maar als hij gasdicht is lijkt me dat geen enkel probleem. Met bovenstaande ben ik het eens, maar het lijkt me niet dat jij met het originele uitlaatsysteem over de maximum dB-grens heen gaat (zelfs niet als de einddemper wellicht vanbinnen niet meer is zoals nieuw). Ik zou gewoon genieten van het sportieve geluid en me verder nergens druk over makenVoor teveel decibellen, uitlaat orgineel of niet, kan je een boete krijgen. Er zijn hele verhandelingen te vinden over hoe dat precies zit op de flitspaal/flitsservice en dergelijke websites. Het kan goed dat je uitlaat nu meer herrie maakt dan eerder als er in het binnenwerk een en ander los/lek/weggerot is. Dan is de uitlaat van buiten gasdicht (enige echte APK eis) maar dempt niet meer zo goed als eerder.
Zoals al gezegd, als je niet als een megeaul rondscheurt zal oom agent je er niet op pakken, behalve bij zo'n "politiefuik" waar ze je ook laten blazen, visiteren, kofferbak doorzoeken, papieren controleren etc....
Zal hem de groeten van je doen.Kan je broer niet voor een vervangende zorgen?
doe hem de groeten.
laat maar zien, is alleen voor een motorfiets namelijk (kan het niet vinden op de site)Voor teveel decibellen, uitlaat orgineel of niet, kan je een boete krijgen.