James

RE: Vreemd kabaal brandstofpomp

wo aug 08, 2007 19:13

Bonjour mede alfisti,

Nou ben weer retour uit france helaas zonder bella geweest oh wat had ik daar graag willen rijden met mijn bella.
Nu moest het met een VW T4, reed ook lekker daar niet van maar je mist toch een heleboel he...... italiaanse paarden, spartaans rijgedrag, strak door de bocht.....

Maar goed..... mijn probleem is nog niet opgelost. Ik heb met de oude pomp de tank leeggepompt met een lange slang in de vulmond, deze pomp gaf geen krimp.
Had hem gevoed met 12 volt van de aansteker :shock:

Over jullie voedingsproblemen kan ik niet echt bij want dat zou ze dat altijd moeten hebben.

ik de retourleiding nog schoonblazen maar twijfel erover........

misschien nog meer tips..... :?: :?: :?:

Met italiaanse groet,

Ciao James

Stef33
Guru
Guru

Re: RE: Vreemd kabaal brandstofpomp

do aug 09, 2007 17:08

Maar goed..... mijn probleem is nog niet opgelost. Ik heb met de oude pomp de tank leeggepompt met een lange slang in de vulmond, deze pomp gaf geen krimp.
Had hem gevoed met 12 volt van de aansteker :shock:
Je hebt de aanwezige aanzuigleiding dus niet in je test meegenomen.
Over jullie voedingsproblemen kan ik niet echt bij want dat zou ze dat altijd moeten hebben.
Nee, een slecht contact kan tijdelijk zijn door trillingen bijvoorbeeld. Met mijn 33 ook iets dergelijks gehad. Deze reed prima maar heel soms stopte ie er spontaan mee. Meestal wilde hij dan na even wachten wel weer starten (tot mijn vriendin er een keer mee weg was natuurlijk). Bleek uiteindelijk het eerder genoemde slechte contact in een relaisvoet.

Het kan natuurlijk altijd nog iets anders zijn, maar wat blijft er over als de leidingen en de pomp goed zijn? Ik kan even niet meer bedenken dan elektra. Ga eens rijden met die pomp gevoed via de sigarettenaansteker (goed opletten en op de juiste momenten aan/uit natuurlijk). Dan wel orginele kabels bij de pomp losmaken en isoleren en de testkabel direct op de pomp aansluiten zodat je alle andere bedrading buiten de test laat.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

James

RE: Vreemd kabaal brandstofpomp

za aug 18, 2007 13:56

](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Probleem lijkt opgelost te zijn.
Heb een noodbenzine dop geplaatst. Daar zit een gaatje in.

Ik vond het toch heel raar met het onmeunig veel lucht aanzuigen op het moment dat de dop werd los gedraaid.
En na 30 seconden stopt de pomp met lawaai te maken. Eerder wachte ik niet zo lang... na 5 seconden weer auto uitgezet.
Dus daar leek het niet aan te liggen.

Tot op heden tuf ik weer meer dan 10 Km hahaha.

Thx voor alle tips....

Terug naar “Algemene Technische vragen”