Wie kan voor mij de sproeierbezetting van een Alfa 33 1.7 8V op carbs (type 2 QV) opzoeken in de vraagbaak oid?
Lijkt mij een mooi uitgangspunt voor een 1.7 16V op carbs, daarna natuurlijk afstellen op de rollenbank.
Ik weet in ieder geval van 1 iemand met ene 16V op carbs dat hij met de standaard 8V setup rijdt wat het goed doet.Na de afgelopen workshop en het boek ´How to tune...´ denk ik dat een carbs instelling op een 1.7 8v niet echt een goede basis is voor een 16v. De 16v kan veel meer lucht ´doorlaten´ er zullen dus andere Venturi´s in gaan en ook andere sproeiers nodig zijn. Welke? wellicht dat iemand een 16v op carbs heeft die je verder kan helpen..
Dus je maakt de auto ´rijdend´ en gaat daarna op de rollenbank er andere sproeiers etc in zetten... Ik zou toch even doorzoeken en vragen wat een 16v setup is voor de carbs. Bespaart je iig een setje 8v sproeiersMijn plan is ook om eerst met de 8v setup in de carbs een draaiende motor te maken en dan naar de rollenbank.
Het klopt wel dat een 16V meer lucht naar binnen trekt maar een carburateur is er op gebouwd om brandstof te vernevelen in de langsstromende lucht. Dus meer lucht zal automatisch ook meer brandstof betekenen. Tot op zekere hoogte zal het mengsel wel goed zijn, maar voor finetuning en voor de maximale hoeveelheid brandstof bij hoge toerentallen zijn er aanpassingen in de sproeierbezetting nodig.
Ik zou best een tijdje durven rijden met 8v sproeierbezetting maar niet met langdurig hoge belasting.
Dus je maakt de auto ´rijdend´ en gaat daarna op de rollenbank er andere sproeiers etc in zetten... Ik zou toch even doorzoeken en vragen wat een 16v setup is voor de carbs. Bespaart je iig een setje 8v sproeiers.
Als je afgelopen zaterdag in Harmelen geweest was, dan had je het waarschijnlijk zo kunnen vragen.
8v sproeiers heb ik want ik heb een goede set dell'orto's voor een 8v.Dus je maakt de auto ´rijdend´ en gaat daarna op de rollenbank er andere sproeiers etc in zetten... Ik zou toch even doorzoeken en vragen wat een 16v setup is voor de carbs. Bespaart je iig een setje 8v sproeiers.
Als je afgelopen zaterdag in Harmelen geweest was, dan had je het waarschijnlijk zo kunnen vragen.
Wat valt er dan af te stellen aan carbs als je geen sproeiers e.d. wisselt? De overige afstellingen zoals synchroon stellen en CO zijn volgens mij alleen van toepassing voor stationair of net iets daarboven. Daar heb je geen rollenbank voor nodig.
Deze carbs zijn op de rollenbank perfect af te stellen voor het 16v geweld, ik rij er al vele duizenden kilometers mee en ook tijdens circuitcessies geen enkel probleem.